söndag 2 oktober 2011

Aktiv söndag

Idag var jag uppe redan kl 6, tidigt för att vara söndag tycker jag.... Jag åkte till Sävsjö med Svea för att göra ett MH-test. Det kommer att handla mer om henne i denna blogg framöver eftersom vi har tänkt att ta valpar på henne men det blir inte förrän till semestern nästa år.
Det var spännande att se hennes reaktioner vid de olika momenten, hon blev lite rädd emellanåt men är väldigt nyfiken. Hon var duktig och även matte fick beröm för att jag gjorde rätt saker vid rätt tillfällen med henne ;)
Det var i denna höstskogen som det fanns blåa fågelskrämmor, skrammlande burkar, spöken m m.....


Just spökena gillade hon inte hon morrade och skällde på dem men hon lämnade mig inte. Hon är allt en liten vakthund vår Svea!

Så här trött var hon innan det bar av hemåt igen....


Jag hann bara hem och äta, byta kläder och göra mig iordning för att åka till Växjö. Minstingen hade match i hockeyn där. De samlades nästan 2 timmar innan match så det blev lite shopping oxå. Hittade en ny top (måste ju ha lite nya "jobbarkläder"....) på Samarkand.

Pojkarna är så stora nu (A-pojkar) så de spelar 3 x 20 med spolning mellan perioderna så matcherna tar ganska lång tid. Tyvärr spelades inte matchen färdigt, de fick bryta efter 14 min in i sista perioden då en kille i Växjö´s lag åkte in i sargen med huvudet och fick köras iväg med ambulans, förmodligen hjärnskakning. Otäckt men det var i alla fall ingen annan spelare inblandad utan han missbedömde en tackling. Vi får verkligen hoppas att det inte var för allvarligt.
När vi kom hem igen var det redan mörkt....


Har lovat att övningsköra lite med mellan sonen, resten av kvällen tillbringar jag i soffan med en stor kopp te!!



Kram

1 kommentar: