tisdag 18 oktober 2011

Hundvård

Efter jobbet skjutsade jag Gustav till sin hockeyträning innan jag själv åkte till gymet även idag. Måste hålla igång träningen för min rygg/höft....
När jag kom hem var det dags för lite hundvård för Svea och Chippen. Började redan igår men blev inte klar så det fick bli resten idag. Klippte klor, "toppade" lite på pälsen och gick igenom öron och tänder. Kammade och borstade men Golden Retriver har ju smidig päls. Jag hade för många år sen en Bearded Collie och det var mycket arbete med den pälsen. Spelade ingen roll hur mycket man borstade det blev ändå tovigt... Svea´s päls går fort att gå igenom lite mer jobb med Chippen´s men han är så snäll och ligger helt stilla så det går smidigt :). 




Avslappnad!



Kloklippning


Utställningsfin!

Får vi belöning nu?!


Satte på tv:n när jag började mitt inlägg där det var "Outsiders" som handlade om människor som hade flyttat ut i vildmarken. Deras liv var för stressiga så de hade valt att leva ute i tält och grottor (utan alla bekvämligheter) för att koppla bort tiden. Kanske något att rekommendera i dagens stressiga samhälle?
Näe inte för mig, jag har svårt att se mig själv som en grottkvinna....! :-)


Nu blir det visst Champions League istället!
Match mellan Real Madrid och Lyon. Får se om Kim Källström kan måla lika snyggt på en frispark igen?






Kram Suss

1 kommentar:

  1. Antar att du menar Donna, kan förstå att det var MYCKET pälsvård där.
    Men minns än idag hur söt hon alltid var med sin rosett på huvudet.
    Haha, hon var den första hunden jag plockade upp hundskit efter, på campingen i Västervik, minns hur jag gick med armen utstäkt så långt som möjligt åt sidan för jag tyckte det luktade så. Var jag och någon kompis, men antar att ni va på besök i husvagnen;)

    SvaraRadera