tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullens Dag!

Idag är det Kanelbullens Dag! Tror att denna dag infördes 1999, vet inte om det var bagerierna som kom på detta.....? Gav i alla fall mina söner frukost med en var sin hembakt (men inte nybakad...) kanelbulle.
Även på jobbet blev vi bjudna på bulle.
KANELBULLAR

Hemma efter jobbet hann jag med lite snabbstädning. Vi har 3 toaletter på 5 personer men ändå lyckas de alltid bli så smutsiga! Tråkigt men nödvändigt att städa. Åtminstone roligare när det är lite nytt. Vi målade om våra luckor på lilletoan för ett par veckor sen så istället för murrigt ekfärgade blev de ljusa och vita vilket jag gillar...
Ludde som tog korten åt mig (för att vi skulle hinna övningsköra...) syns lite i spegeln :)

FÖRE
EFTER






Som ni kanske har sett så är det mycket vitt i detta hus med en del svart. Just nu till hösten har det blivit lite mer svart på hyllorna och lite fler ljuslyktor givetvis.

Nu är det bäst jag går ut med mina vovvar. Hade tänkt en skogspromenad men det har visst hunnit bli mörkt ute!



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar