måndag 31 oktober 2011

Mitt kök!

Det blev lite ljust ute innan jag hann till jobbet men när jag skulle åka hem så var det redan mörkt!!
Nu är det verkligen "vintertid"... 

Idag har barnen börjat sitt höstlov. Skönt för dem att slippa gå upp på morgonen och det är bra att hundarna inte behöver vara själva något. Men det blir det en extra måltid som ska lagas till. Lite mer tid i köket men där tillbringar väl alla mammor (och pappor....) mycket av sin tid!
När vi byggde ut så flyttade vi ut matbordet till "gamla" storarummet och satte dit en stor köksö istället. Det är sååå bra att ha gott om plats när man lagar mat och bakar. Allra helst för mig som lyckas få det så stökigt :).
Här kommer lite bilder från köket:






Griffeltavla på väggen är jättebra tips om man så glömsk som jag....



Vi hade inte riktigt tillräckligt med plats i vår kyl, blir mycket mat som ska in när man är 5 i familjen :). Vi köpte till en liten kyl som precis fick plats under ön. 
Chippen ville gärna vara med på kortet =).



Sent inlägg denna måndag men kvällarna försvinner så fort...
Kram Suss

2 kommentarer:

  1. Ååå vilken fin blogg du har.Hittade hit via någon annan.Vilket snyggt kök du har-Önskar dej en skön start på nya veckan.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Detsamma till dig. Kram Suss

    SvaraRadera