söndag 30 oktober 2011

Sköna söndag

Denna sköna söndag satte jag igång med lite bakning direkt efter första uterundan. Jag väckte Ludvig och Gustav (Victor har varit på Öland med kompisar hela helgen) med nybakade scones! 
Det var länge sen jag gjorde scones men det var gott med nybakat till frukost...




Det blev också tekakor och chokladkakor. Båda bröden kommer från boken "Jorden runt på 80 degar" som jag fick av min man för ett bra tag sen men detta var det första jag bakade ifrån den.





Skönt att få gå hemma o pyssla och den extra timmen gjorde att allt var färdigbakat redan kl 13 så jag fick lite tid vid datan.

 Nu ska vi åka till Landsbro. Gustav har match idag och denna söndagen ska de spela därute. Eftersom de samlas nästan två timmar innan matchen så passar jag på att gå med hundarna i Landsbroskogen. Vintertid har hundarna varit lika vana vid den skogen... :)




Blev en spännande match, de låg under med 2 - 4 efter andra perioden men vände i sista till vinst med 6 - 4. Bra jobbat killar!!




Ha ett skönt slut på denna veckan, måndag imorgon...

Kram Suss

4 kommentarer:

  1. Hej.. Roligt att du hittat till mej :) Välkommen! Flitiga du, bakar & donar.. Finns det något bättre än doften av nybakat? Tror knappast det ;) Ha en mysig kväll, Kram Tilda

    SvaraRadera
  2. Hej på dej. Blev inspirerad av dina scones, så det blir det till kvällsmat idag. För mig blev det ingen extra timme på morgonen för vi hade barnbarnet hemma över helgen (men det gjorde inget) . Kram Jane

    SvaraRadera
  3. Åh så gott, hade jag vetat detta kunde ju Dix och jag svängt förbi på vägen hem från vår långrunda ;) gick ju förbi ert område på vägen hem. Tyckte väl det luktade nybakat!
    Men låter som en skön start på söndagen, så hoppas det gick bra för Gustav på matchen.

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni! Jag blir så glad när jag får en kommentar :).

    SvaraRadera