onsdag 26 oktober 2011

Vad blir det för mat?

Blev lite skraj denna morgon när hundarna och jag gick ner mot lekparken. Såg vad jag trodde var en katt på cykelvägen vid lekparken men tyckte den var lite väl stor och det var EN RÄV!! Huga! Jag tror att alla rävar har skabb!? Livrädd att hundarna skulle komma i närheten av den så jag vände snabbt och gick en annan väg istället....

Var inte hemma från jobbet förrän vid 18-tiden så det blev ingen hundträning i Myresjö idag heller. Gick en promenad med dem och en liten sväng i skogen (rätt mörkt...) istället. Sen var det dags för middagslagning. 
-Vad blir det för mat? Så heter väl matlagningsprogrammet? Det hör vi ofta från hungriga killar här och vi har ju ingen Per Moberg, även om min man ofta lagar mat, så ikväll var det jag som skulle fixa nåt. Hade tagit upp fisk så det blev en fiskgratäng. Fick hjälp av Gustav som gjorde en fläskpannkaka så vi fick välja och har lite mat kvar imon oxå :).


Recept på fiskgratängen från ICA:

Fiskgratäng med räkor och musslor
PORTIONER: 4
Ingredienser
400g fisk
1 dl musslor
1 dl räkor
1/4 - 1/2 purjolök
1,5 tsk salt
0,5 tsk vitpeppar
1 tsk citronpeppar
2,5 dl grädde
0,5 dl dill






Lägg filéerna i en smörad form. krydda med salt och peppar. 
Finhacka purjolök och dill. 
Blanda grädde, purjo, dill, räkor o musslor och häll över fisken. 
Grädda mitt i ugn 15-20 min ca 225 grader.
Serveras med kokt potatis.


Jag hade inga musslor hemma så det blev bara räkor och så hade jag lite ost över och den var jättegod. Nu tittar jag på Rosa Bandet-galan. Två favvisar är med Lena Philipsson och Agnes med denna låt som är såå bra.


Bon soir!
Kram Suss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar