tisdag 29 november 2011

Advent ute!

Ville ha nåt lite "juligt" på framsidan så i lördags köpte jag en gran till detta.
Måste bara berätta storyn när granen skulle inhandlas....

Jag köpte granen på torget av en ung kille med följande fråga:
- Har du någon fin gran till mig?
- Här är en jättefin, väldigt tät blir fin på den inglasade altanen.
- Har jag ingen den ska stå på framsidan, säger jag.
- Det är starka grenar på den...att sätta belysningen i fortsätter han.
- Jag ska inte ha nån belysning i svarar jag, måste jag sätta den i vatten så den håller sig fin t o m julhelgen?
- Javisst måste du ha vatten i jugransfoten, svarar han.
- Den ska inte stå i nån julgransfot jag ska ha den i typ en "korg" svarar jag...
- Men hur ska du få den att stå rakt undrar han och tittar fundersamt på mig?
- Den ska inte stå rakt, den ska luta...mot väggen, svarar jag glatt.
- Vill du ha nät till granen eller...? Han ser väldigt skeptiskt på mig när jag betalar och sedan travar iväg med min gran (i nät). Jag var nog den konstigaste kunden han hade den dagen... =))
Men nöjd blev jag och granen är tät o fin. Hade jag haft hans mailadress så hade jag skickat denna bilden så kanske han hade förstått... :)





Så blev mitt lilla adventpynt på framsidan...
Granen klarade hålla sig kvar trots blåsten men jag har i o f s "spikat" fast den lite :). Måste plocka lite mer granris och lägga runt omkring i alla fall!

 Nu ska jag på "tjejkväll" på bokhandeln och få lite julklappstips.




Ha de gott!!


Kram Suss






3 kommentarer:

  1. hi hi ja du var en rolig kund och han en dålig säljare.Fin gran blev det iaf
    kram!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja du, han berättar nog den berättelsen vidare kan jag tro, om den konstiga bruden som skulle ha en sne julgran i en korg =P

    Pepparkaksformen är från lagerhaus, köpte den förra året men såg att de hade den i år med när jag och syrran va i Jönköping förra veckan! Den passar ju egentligen er bättre, då jag faktiskt tycker det ser ut som en golden!
    Ha det bra i dagens ruskväder, Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin! :-) Kram U

    SvaraRadera