torsdag 19 januari 2012

Tårtor på G

Eftersom Gustav fyller år imon när det är bortamatch så tänkte jag att han och lagkompisarna skulle få tårta efter matchen!
Just nu undrar jag om det var så bra idé.....?!

Jag blev sen hem från jobbet. 
Kollade in i tvättstugan när jag var nere i källaren och konstaterade att jag var tvungen att slänga i en maskin tvätt. När jag äntligen började med marängbottnarna så hade vi inte tillräckligt med socker hemma! Tur att jag hade en son med körkort hemma som kunde åka o handla. 
Skyndade mig att göra botten och gjorde fel (2 bottnar blev väl hälften så höga som de brukar...) så därför gjorde jag 4 bottnar istället för 3 som jag hade tänkt!
Bottnarna passade inte i storlek med varandra så jag fick pussla. Grrr!
Varför misslyckas man så med nåt som han har gjort flera ggr...
Får hoppas killarna gillar de ändå :)

Chokladcrisptårtorna!





Å så här gick det till....









Nu är de klara i alla fall men jag har en tårta kvar att baka. Han ska få tårta på morgonen imon oxå :)
Som tur är så har mannen min kommit hem och tar hand om tvätt o hjälper mig med disken. Min äldste son kallade mig för tidoptimist innan, han kanske har lite rätt... :)


Sov Gott! 
Kram Suss

5 kommentarer:

  1. men mmm så gott! Nu skall jag inte titta på det för jag skall som alla andra minska på sötsaker:) kram

    SvaraRadera
  2. Godaste tårtan ju! Nu tar jag helg....bara så du vet:).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Smarrigt!
    Tror faktiskt inte hungriga hockey grabbar tänker på hur tårtan ser ut. Mer hur den smakar ;)
    Kul att du fick tag i lampan.
    Ha en riktigt mysig fredag,
    Kram Malin och Stella

    SvaraRadera
  4. Ser farligt god ut min vän :-)
    Kramkram

    SvaraRadera