tisdag 21 februari 2012

Fettisdagen!



Idag är det semledagen!
Jag är själv inte så förtjust i semlor men hemmagjorda gillar jag.
Barnen tycker inte om mandelmassa så de får en specialvariant - med vaniljkräm istället, they like :). Mosad banan går oxå bra som "barnvariant"...


Vi fuskade lite så semlorna bakades och åts i söndags :)
Sjukstuga här idag. Både mannen min och jag har varit hemma denna dagen och tillbringat i varsitt soffhörn. Jag har ingen feber men ont i huvudet o kroppen så här har det inte blivit nåt gjort på hela långa dagen....

Måste bara visa våra fyrbenta sötnosar :)
Golden hundar är så sociala (eller kanske alla hundar...). Svea är aldrig själv nånstans när vi är hemma, möjligtvis att hon kan lägga sig i hallen när vi har lagt oss i sovrummet.
Chippen kan gå o lägga sig i Gustavs säng emellanåt (eftersom han inte får ligga i vår). 
Men för det mesta ser det ut så här när vi har krupit upp i soffan :)


Ha en god semledag!
Kram Suss

5 kommentarer:

  1. mosad banan var en bra idé:) är inte stormförtjust heller men en brukar jag ta. Ha en fin kväll! kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker vanlig manselmasse-semla är godast, men äter dom flesta. Krya på dig o ha en skön kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Hos oss är vi semmelälskare, och vanliga traditionella ska det vara:)
    Vilka mysiga hundar ni har! Tack för att du lämnade en hälsning hos mig idag, det blev jag glad för. :) Önskar dig en fin kväll och krya på er! Kram

    SvaraRadera
  4. Bra ide med vaniljkräm det ska jag prova till barnen nästa gång.Vi åt också semla i söndags! kram

    SvaraRadera
  5. Här kör vi på "Vaniljkräm" också, då både barn och vuxna tycker det är godare:) så söta hundar ni har.
    vi har jue en liten valp på tre månader.
    Precis skövild. ojojoj! mannen i huset har att göra
    då en annan inte har orken.
    Kram åh ha en fin Onsdag!

    SvaraRadera