onsdag 21 mars 2012

Skåp

Har jagat skåp för glatta livet ett tag. 
Försökt hitta på Erikshjälpen och Magasinet ("Loppisaffär") men har tröttnat på att hoppa in där ständigt utan att hitta nåt...
Har nu hittat ett skåp på den "lokala köpmarknaden" på nätet.
Vi kan inte hämta det förrrän nästa vecka så jag hoppas verkligen de håller det till oss...
Hade tänkt ett nytt skåp till äldste sonens rum men hittade inget som passade så det blir ett till matrummet och så får sideboardet flytta ner till honom, så blir det lite nytt uppe oxå :)


Det skåpet vi har hade vi i garaget (fått det av Thore´s syster en gång) med en hylla över i en skrikig grön färg och



sideboardet fick vi av mina föräldrar, det var ett ben som var sönder men mannen min fixade nya.



Båda har jag målat vita.
Hade bestämt mig för att måla nya skåpet vitt men funderar på att bryta med ett svart.
Såg detta fina skåpet




hos Maria med bloggen Wikers Liv.
Sååå snyggt tycker jag! 
Blev så bra med kläder både i och utanpå och lite annat smått o gott som hon har samlat i skåpet. 
Blev jätteinspirerad att måla "mitt" skåp svart.



Är hemma på lunch och tycker så synd om minstingen om har fått åka hem från skolan. Han har fått feber och är jättehängig, synd att man inte får vara hemma för VAB när de är 15...
Hoppas han återhämtar sig snabbt för han o mannen min ska på hockeycup tidigt fredag morgon.... Stackarn!


En go "lillelördag" till er!
Kram Suss



7 kommentarer:

  1. Så snyggt hennes svarta skåp! Synd om sonen (trots att han är femton) tycker man skulle kunna få VABa lite längre än till tolv!
    Hoppas du får ditt skåp!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att din pojk blivit sjuk!
    Hoppas han snart blir pigg.
    Roligt att du hittat ett skåp, hoppas DU FÅR DET.
    Skåp är bland det svåraste att hitta tycker jag personligen.
    Jag åker en del på auktioner och loppisar, ofta blir det höga priser, och de äldre skåpen kan det vara problem med fukt, eller mask som kan finnas i äldre möbler:( Tråkigt!
    Jag hittade mig ett fynd igår. Som mannen var sååå snäll och var och hämtade åt sin höggravida fru!
    Självklart ska det bli vitt.
    Men svart är snyggt, även slitet grått tycker jag.
    Jag hittade ett linneskåp förra sommare som är vitt,
    men har funderingar på att måla det grått längre fram för att bryta av!
    LYCKA TILL önskar dig en fin onsdags em.
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Så kul att få se sitt skåp, så här! ;)
    Hoppas oxå att de håller skåpet åt er om ni bestämt att köpa det!
    Ja, du... man är inte "så stor" när man är dålig, även om man fyllt 15.... Tycker oxå man borde kunna VAB-a upp till 16... I alla fall ett lägre antal dgr/år.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar skänkar, sideboard och skåp, så bra dold förvaring! Jag håller på att måla ett blocketköp nu, det ska Liten få i sitt rum. Hon behöver ett rejält skåp att ha alla sina pryttlar i!! Ska bli skönt när det kommer på plats!!

    Anna

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna och tycker absolut att du ska måla svart....älskar mitt skåp i hallen som är svart .......och tycker även jag att Marias skåp är supersnyggt .....

    Kram på dig och hoppas familje medlemen mår bättre imorgon .

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  6. Kan nog bli snyggt med svart skåp.Hoppas lilla sjuklingen piggar på sig.kram Diana

    SvaraRadera
  7. Sideboardet var verkligen läckert! Tummen upp från mig!
    Önskar dig en sköön helg!

    SvaraRadera