söndag 29 april 2012

Utetider

Trevlig kväll med goda vänner igår. Var ändå uppe ganska tidigt idag och tog med mig de fyrbenta på morgonpromenad. Vi jagades av svarta moln och halva rundan gick vi i spöregn...
Trodde det skulle bli busväder hela dagen men det klarnade upp i eftermiddags och solen har tittat fram då och då :)
Helt ok om solen sparar sig lite så vi får fina sommarmånader!

Jag gillar alla våra fyra årstider. 
Härligt denna tiden med blomster ute, grillning och tvätt som torkar i vinden.


Har blivit ganska mycket tid vid datan idag med både det ena och andra... (inte bara bloggat alltså).
Men vi har i alla fall fått in sideboardet som mannen min har målat, kommer bilder imon. Jag har oxå städat lådor, det tar aldrig slut...

Nu blir det en promenad till innan kvällsmys. 
Konstig känsla med flera lediga dagar... Får tänka till vad det är för dag men helt ok att vi har 2 dagars ledigt till :)

Har ni haft en bra söndag hittills?
Önskar er en härlig kväll!
Kram Suss

10 kommentarer:

  1. Jo lite farligt det där med datorn som tar ens tid. Bra att ha hund så du kommer ut iallafall:) jag får låtsas att jag har hund så jag kommer ut lite,hihi. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående, datorn är en tidstjuv! Vips så har en timme till gått... Spännande att se sidebordet, ser fram emot bild! Här har varken fotats eller bloggats så intensivt sista tiden, inspirationen har liksom inte riktigt funnits där. Men nu efter långledighet så blir det nog lite bättre. Ha en fortsatt skön ledighet!

    Kramen från Sus

    SvaraRadera
  3. Vilka mysiga bilder du bjuder på idag:) Ja herregud vad datorn kan ta tid, det är lätt att få obalans i det där...

    Min söndag har varit kanon, vi har tittat på äldsta dottern som haft dansuppvisning:)

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! jag håller med, datorn tar tid och det är OK regniga dagar men är det sol och fint är man ju hellre utomhus, kram

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Hänga tvätt ute är ljuvligt. Hihi, det är lätt att tiden rinner iväg när man sitter framför datorn:).
    Underbart med två lediga dagar till. Jag hoppas hinna måla mitt lilla växthus.
    Ha det gott.
    kram Maria

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder ;) kan knappt fatta att vi har 2 hela dagars ledighet ;) Ljuvligt!!! Njut av livet min kära vän <3 Kram Ulrika

    SvaraRadera
  7. Datorn är ett gissel! Du har iallafall två vänner som måste ut och rastas. Jag kan bli sittandes hur länge som helst! Fina bilder, särskilt tvätten!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Underbar bilder du bjuder på vännen!
    Jag vill även önska dig en trevlig Valborg!
    Kram i massor

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt med tvätt som får torka ute. Vet du att vi har exakt en sådan grill som du har. Fast min man säger att han behöver två!! Så vi har en stor gasgrill och en sådan där svart klotrund sak. I den svarta gör han skinkstek och annan stek. Den med gas använder vi i stort sett nästan 350 dagar om året, istället för att steka inne i stekpannan så använder vi grillen som står under tak. Toppen för det lukta inte så mycket stekos inne.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  10. Fina biler och tack för din omtanke vännen kramar Diana

    SvaraRadera