torsdag 28 juni 2012

Grillat

Igår åt vi en massa god grillad mat:
fläskfilé, champinjoner fyllda med mögelost, majskolvar och tortillas som ni hittar "receptet" på här.
Även efterrätten gjordes på grillen.
Frukter och bär i bitar i en aluminiumform med mörk choklad i bitar över.
Serverades med glass till.

Det är gott med grillat helt enkelt!

Har varit ute på promenix nu ska jag få lite gjort här hemma innan det är en ny semifinal på tv:n. Hoppas det blir lika spännande igår men tyvärr förlorade ju Portugal som jag höll på. Ikväll hejar jag på Italien!

Det blir oxå nytt middagsmys. Med 3 tonårssöner får man boka in middagen i god tid  innan för att alla ska kunna äta samtidigt :)
 I går kväll kunde vi sitta ute lite svalt men skönt ändå och det kan vi ikväll oxå.
Idag får det bli räkor, aioli, goda ostar, grekiskt lantbröd  m m.

Ha en bra fotbollskväll, tjingeling!
Kram Suss



19 kommentarer:

  1. Mysigt och gott med grillat! Frukten i form, att jag inte tänkt på det! Mums!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Älskar grillat, kan tänka att det blir svårare o svårare att få ihop alla. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Vad gott! Me like:). Trevligt med lite nya tips:). Jag hejar också på Italien och nu ser det bra ut:))!!!.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilka bra grilltips! Ser så gott ut!
    kramar

    SvaraRadera
  5. Nu får det nog bli grillat någon dag. Blev riktigt inspirerad av dina foton!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Ser musmigt ut! Dig hade jag gärna sladdat förbi idag för lite gott käk!
    Ha en trevlig fotbollsskväll!

    SvaraRadera
  7. Åh vad gott det ser ut! Får nog bli grillat till helgen:)
    Tack för kommentar på min blogg, kul att du hittat den!:)

    SvaraRadera
  8. Grillat är bra sååå gott!!! Älskar grillat med en massa olika såser till. Önskar bara att det blir tillräckligt varmt för att sitta ute en hel kvälll ;)

    kram kram Malin

    och tack för din fina kommentar, värmde!

    SvaraRadera
  9. Men dra mig baklänges så gott =)
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  10. Ojojoj, så gott! Grillad fläskfilé med fyllda champinjoner.. så längesen jag åt det! Tack för supergoda tips, nu blir det grillat så det visslar om det i helgen :) Jag höll också på Portugal igår och Italien idag, hurra att de vann i alla fall! :) Kram Madeleine

    SvaraRadera
  11. Grillat är ju något av det bästa med sommaren tycker jag. Älskar grillat och det brukar bli mycket av det när vi drar iväg med husvagnen :)

    Kramar

    SvaraRadera
  12. OJ så mycket gott, champinjoner fyllda med mögelost lät ju otroligt gott, måste nog testa det imorgon :). Hejar också på Italien! Ha en bra helg! kram Jennifer

    SvaraRadera
  13. Mums vad mycket gott! älskar också grillat!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Så mycket gott!!! Ja men visst är väl somamrmaten en höjare!!!
    Önskar dig en fin fredag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  15. Grillad mat är ju bland det bästa som finns! Därför går grillen faktiskt året om hos oss :-) Det ser riktigt smarrigt ut!!

    SvaraRadera
  16. Hej hopp mina underbar bloggvän!
    Vill springa in och ge dig en stor @----> och önska dig en kanon fin fredag och helg!!
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  17. Hmmmm min kommentar föll bort, får prova igen...

    Håller fullständigt med, grillat är supergott och det där ser riktigt smaskigt ut!!!!

    Stooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  18. Men rackarns vad gott! Champinjonerna gjorde jag ofta förr om somrarna men har nu glömts bort! Tack för tipset!

    SvaraRadera