lördag 7 juli 2012

En Molly

Köpte mig en Odd Molly tunika förra helgen.
Gillade den lite annorlunda stilen och tycker det finns jätte mycket fint i det märket men lite för dyrt för min plånbok men denna var det helt ok pris på. 
  
 Jag är inte sur jag har bara lite svårt att le på kort :)

Tycker om detaljerna 


Vovvarna och jag var ute på långpromenad på morgonen. Gick i skogen så att de kunde få springa lösa hela tiden. Jag är livrädd för ormar så vissa partier, där det var igenvuxet,  sprang jag (får väl se hur kroppen känns imon...) för att skrämma bort dem.
Eftersom våra vovvar älskar att bada i allt så gick jag en extra runda så de fick bada i den rena bäcken. På vägen hem på cykelvägen ringlar det in en 
huggorm
hur stor som helst bara en halvmeter från Svea och mig!!!
Chippen som gick en bit bakom stannade förvånad över mitt gallskrik.....
Usch det enda jag hatar med denna årstiden, otäcka djur!!

Här har vi fått mycket finare väder än lovat ingen strålande sol men härligt varmt. Mannen min och jag ska ner på "stan" en runda och ska jag göra några sysslor inne men sen får det bli lite trädgårdsfix istället, vill vara ute när vädret bjuder på det :)

Ha en härlig lördag!
Kram Suss

14 kommentarer:

  1. Jättefin tunika! Passar dig fint! Håller helt med om priserna på Mollysar! Ofta är det rena rama överpriser för vad man får!!! Men fina saker har de absolut!!!
    Avskyr ormar lika mycket som du! Hu!!! Absolut det värsta med sommarn...
    Ha en fortsatt fin helg, fina du!
    Kram /Maria

    P:S Du ler jättevackert på din lilla profilbild! :)

    SvaraRadera
  2. Tunikaköpet - jävla bra,
    huggormen i skogen - inte så bra.

    Hoppas att du hämtat från mötet med det otäcka djuret (tycker inte heller om dom) och att du har en bra helg iallafall.

    SvaraRadera
  3. Den var verkligen jättefin! Jag håller med, mycket fint men också mycket dyrt....

    Vi har en paviljong på altanen, med tak och nät som hänger ned från den.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Ormar är inte kul men vi har det rätt lungt med dom. Det är skönt!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg var du i denna fina topp! Fy för huggorm hade dött om jag sett den:) kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Så snygg du var i tunikan - jättefin:)

    Usch vad läskigt med huggormen...inte kul...alltid ett orosmoment med vovvarna tycker jag!

    SvaraRadera
  7. Kul när man kan fynda OM! Dittbfynd var jättefint! Jag köper nästan alltid mina på rea! Fy för huggormar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Superfin tunika! Fin på dig också :)

    Huggormar...nej tack!

    SvaraRadera
  9. Fun tunika, härligt att fynda :) kram Diana

    SvaraRadera
  10. SNYGG!!!
    Ja usch ja, sommarens baksida alla djur som dyker upp. håller med dig. Ormar är inte roliga och inte alla småkryp heller för den delen.
    Ha en skön söndag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  11. Usch för alla äckliga ormar! Snyggt fynd från Odd Molly. Håller med om att det är lite väl dyrt ibland. Jag har någon bastunika och deras stickade kofta med knytband. Dom har hängt med i många år och har säkert betalt av på sitt dyra pris.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Jättesnygg!! Älskar att fynda :)

    Svar på frågor om sommarhus hittar du nu i ett inlägg ;)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Hihi, ja jag känner själv hur stel jag blir när man vet om att någon tar kort :-) Fin tunika! Ha det riktigt bra!! Kram

    SvaraRadera
  14. Supersnygg Odd Molly tunika ;)

    Kramis Ulrika

    SvaraRadera