söndag 23 september 2012

Datorhaveri....

Igår kväll var vi hos goda vänner och fick en massa god och dryck. Vi var inte i säng förrän efter kl 2. 
Idag vaknade jag (av mig själv...) kl 7, 25! Jättepigg, kunde absolut inte somna om!
Fick ett tips igår att det har med åldern att göra...


Jag har knappt hunnit sitta vid datorn sen i onsdags kväll. Fick en stund över idag på fm och skulle då kolla in lite bloggar men då funkade inte datorn. Stängde av den några ggr men den kom inte igång... Väntade in äldste sonen, han brukar alltid få igång den, men han lyckades inte han heller! Den har helt enkelt gjort sitt. Och om ni kommer i håg så är det länge sedan den brakade ihop första gången (när jag gav den en liten smäll i ren ilska...) så den har levt på övertid :)

Nu har jag fått låna äldste sonens bärbara dator, men bara tillfälligt...

Får trösta mig med att mina sommarblommor som jag var på väg att slänga men ställde bak på altanen är hur fina som helst ;)





Även tomaterna fortsätter att mogna...




Imorgon ska vi leta ny dator. Vi funderar på en Ipad istället. Eller kanske både två??
Har sett att många av er bloggerskor har Ipad. 
Använder ni den hela tiden eller har ni dator oxå??


Nu ska jag skynda mig att kolla andra bloggar innan datorn ska tillbaka till sonen..
Kram till er 
Suss

17 kommentarer:

  1. så fina blommor och mysigt på uteplatsen.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Tack för att vi fick ha er hos oss igår ;) så supertrevligt och alltid går tiden såååå fort ;)))

    Synd me datorn :(

    Fina blommor och goda tomater!

    Söndagskramar Ulrika

    SvaraRadera
  3. tråkigt med datorn ,har ingen ipad själv, bara en bärbar dator,men dottern är jättenöjd med sin ipad
    Härligt med tomater som mognar ännu ,Jag har flyttat in mina i uterummet och hoppas på att de mognar
    Ha en skön början på veckan

    SvaraRadera
  4. Irriterande när datan krånglar, och värre när den brakar sönder. Hoppas du hittar en ny. Fina blommor o tomater. Ha en fin ny vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Fina blommor fortfarande,hoppas inte frosten kommer och tar dom på länge..
    Jag har en Ipad,meen,nää ingen hit hos mig,så det blir den bärbara datorn mest...
    ha de gott..kram/Anne

    SvaraRadera
  6. Trist med datahaveri! Jag har ingen Ipad, men skulle gärna vilja ha en:)). Kör Macbook, och är supernöjd.
    Lycka till.
    Ha en bra start på veckan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Trist med datorn och säkert är det för sent att fynda på Expert nu.. Ta Hjälp av datorkunnige sonen och hitta en ny på nån av kedjorna!!! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Tråkigt med datahaveri! Jag har både data och ipad! Kan dock inte ladda över bilder fr kameran till ipaden!
    Kram och lycka till!
    Helena

    SvaraRadera
  9. Trist mé Datorhaveri :(
    Men såå vackra blomor/bilder ♥..
    /Kram

    SvaraRadera
  10. Så trist med datorhaveri:(
    Vi har en ipad men använder den nästan aldrig, sonen har den mest i skolan till sina arbeten.
    Personligen tycker jag de är ganska onödiga måste jag säga!

    Ha en fin kväll/Åsa

    SvaraRadera
  11. Usch så tråkigt med datorn:( Man är ju lite lätt beroende numera;)

    Fina blommor!

    Kram susanne

    SvaraRadera
  12. Mmm....vet hur det känns. Barnen har iPad....tror inte jag kommer skaffa någon (ännu iallafall;)

    Precis som Susanne skriver, man blir ju oavsett så beroende.

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  13. Gillar min dator med än ipaden, men den är bra att ha med sig.Fina bilder stor kram Diana

    SvaraRadera
  14. Har både och. Skulle inte klara mig utan datorn, men paddan används varje dag. Nu till exempel...:)
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Fy för datahaveri!
    Men Super fina bilder tjejen!
    Ha en fin måndag Kram elle

    SvaraRadera
  16. Usch, inget kul när datorerna börjar strula. Köpte ju mig en mac för snart 3 år sen och *pepparpeppar* så har jag inte ångrat mig en minut. Utan den funkar smärtfritt.
    Här blommar sommarblommorna för fullt också. Nästan bättre nu än i somras?!?!
    Hoppas du får en härlig start på veckan. Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Har en stationär dator med härligt stor skärm och ett svenskt tangentbord som jag "importerat" hit ner. Vi har också en laptop men den har inte de svenska bokstäverna så därför sitter jag alltid framför skrivbordet när jag bloggar. Haveri är alltid jobbigt. Kom ihåg att göra back up!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera