söndag 2 september 2012

Sommarens sista...

Maria med bloggen Edith & jag har en fotoutmaning till söndagar.
Denna söndag var temat "Sommarens sista". Har tänkt hänga på några gånger men det har inte blivit av. När jag var ute på altanen i eftermiddags så kom jag genast att tänka på detta tema.



Har fått några röda jordgubbar och tomater nu!
Måste väl vara sommarens sista?

Var ute och målade mina småprojekt men de blev inte klara. Optimistiska jag! Räcker nog med en gång...
Visar dem nån gång i veckan istället.

Här har mannen min jobbat i garaget och jag har tvättat, strukit och städat m m.
Vi har oxå varit hos en vän som fyller 40 år idag.
Hon följer min blogg så
GRATTIS än en gång ULRIKA!

Nu blir det soffmys!
Ska ladda inför filmen "Marley och jag" som går på 5:an kl 21 med massor av näsdukar!
En komedi och snyftfilm om en tokig hund. Så bra!!
Har sett den en gång för länge sen men den ska ses igen. Ett tv-tips!

Ha en mysig kväll!
Kram Suss

22 kommentarer:

  1. Ooooooo ~ Underbart ~
    /Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin tolkning!! Gissar att det inte kommer så mycket mer nu på vare sig jordgubbar eller tomater...

    Stoooort grattis till Ulrika som fyller 40, hipp hipp huuuuuurrrrrrraaaaaa!!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Passande foton till det temat!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Kul att se din tolkning!! Å den filmen är så bra!! Jag tänkte se den nya som börjar på ettan idag. The spiral eller vad den nu hette. Ha en mysig söndagskväll.

    SvaraRadera
  5. Låter som om du haft en mysig Söndag!
    Du har nog rätt, det är nog sommarens sista... Tyvärr.

    Önskar dig en trevlig kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  6. Jag tror som du, är nog sommarens sista:( Visst är det en underbar film!!!


    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Kul att du också är med på fotoutmaningen! Själv har jag för dålig fantasi!
    Missar tydligen allt som börjar på tn´ikväll ser jag!
    Kram helena

    SvaraRadera
  8. Vilka passande bilder till fotoutmaningen! Tror som du, det är säkert sommarens sista.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. De där bilderna passade väl alldeles super som sommarens sista!

    Den filmen är ju så bra, sett den ett flertal gånger:)))

    SvaraRadera
  10. vilken härlig helg du haft ....superfin dukning till kräftkalaset...tänk ..har inte blivit en enda kräftskiva här i år....jag som älskar kräftor...men, men ...det går ju att äta kräftor i september också..*ler

    Kram

    och ha en fin vecka.

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  11. Underbart! Sommarens sista...eller höstens första ;)

    Mysigt med film! Ha en näsduk i närheten bara...

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Fina bilder på sommarens sista...

    Och soffmys är aldrig fel!

    Ha en fin vecka!

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Fina bilder. Soffmys inte dumt alls kram Diana

    SvaraRadera
  14. Jag har också tänkt hänga på fotoutmaningen några gånger, men det blir liksom inte av. Tiden räcker inte till allt. Fina bilder som passar bra till temat.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  15. Spännande med fotoutmaning.
    Bilden med jordgubbarna är ju verkligen klockren för "sommarens sista".
    Ser fram emot att se ditt målade projekt.
    Hoppas du får en härlig start på veckan, Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Åh så härligt med egna tomater. De ser ut som om de kommer att ge skörd ett tag till iallafall. Så de kanske blir höstens första? ;)
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  17. Jättefin bild med de röda bären mot det vita i bilden!! Bra bild som passar alldeles utmärkt till temat för utmaningen. Hälsa och gratta på den stora dagen!

    SvaraRadera
  18. Vilka härliga bilder! Sommarens sista... lite vemodigt är det allt, men nu kommer snart höstens första...!:)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Fina bilder och rolig fotoutmaning =)
    kram

    SvaraRadera
  20. Man blir så glad över det goda som mognar, även om grödorna har mognat ganska sent iår.
    Och det är väl lite i slutet på både tomater och allt.

    Fina bilder du har tagit

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  21. Fina bilder! Alltid kul med utmaningar, skönt om man har lite idétorka själv ;)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  22. Tack än en gång min kära vän för er fina present ;) passar sååå bra på armen <3

    Blev Såå glad i hjärtat av att ni kom å hälsade på <3

    Kramis Kramis Ulrika

    SvaraRadera