fredag 19 oktober 2012

F.R.E.D.A.G

Fredag morgon!
Härlig känsla i kroppen. Sista arbetsdagen denna veckan.
Har gått morgonrundan. Mötte en trött joggare. En bil på fel sida av rondellen (funkar kanske kl 5,30 på morgonen...). Och en pigg och glad pensionär. Jag tänker, han kunde vara hemma o sova! Kanske blir jag oxå morgonpigg som pensionär? Men det tror jag inte...
Dricker nu min första kopp te. Kommer bli många fler denna dag ;)



Igår blev det raggmunk till middag! Och fläskpannkaka. Delad mening om vad sönerna önskade sig... Så det blev båda :)
Raggmunk efter recept i den här boken. 




Med stekt bacon, lingon och en klick creme fraiche. Gott!
Det var torsdagsmiddagen.
Nu tar vi fredag!
Åtta timmar kvar på arbetet. Sen blir det helg på riktigt!


Har ni fått ta helg ännu?
See you!
Kram Suss

12 kommentarer:

  1. Ja, sådana hurtiga pensionärer mötte jag med ibland, galet, varför inte vänta till det börja ljusna så man kan njuta av alla vackra färger.
    Här blir det jobb lör-sön, men förhoppningsvis har de lyckats få in någon på min lördagkväll så jag kan få åka på lite kalas hos mor& far, farmor skulle orka komma och då vill man allt försöka vara med. Man börjar ju inse att varje kalas och besök hos henne faktiskt kan vara det sista.
    Å så får jag ju träffa dina härliga föräldrar med, är ju inte allt för ofta nu för tiden.
    Jag är lite kluven över raggmunkar, bara gott om de är stekta i mycket smör så de blir så där knapriga.
    Hoppas ni får en riktigt mysig Fredag, Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Raggmunkar, pannkakor, våfflor... mmm! Sådant är ju supergott! Och uppskattat blir det när när man fixat till sådant :-) Jag tror absolut inte att du kommer att bli en pigg pensionär med tanke på din inställning till att hålla igång. Det är nog ett vinnande koncept för att inte bli lite gaggig :-) Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  3. Oj att du är uppe så tidigt! Bra gjort!! Sista dagen på jobbet och sen drar jag och maken på egen helg! Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Härligt att redan ha gått en promenad:)). Man borde ha hund, så man kommer ut lite mer:)). Vilken god mat, den kokboken har jag också. Ska nog ta och kika i den i eftermiddag.
    Jag slutar hyfsat tidigt idag, så om dryga fem timmar tar jag helg.
    Önskar dig en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. 05.30 den tiden är min värsta! Klarar det knappt! När jag tänker på att gå upp den tiden , så känns det helt plötsligt helt ok att jobba natt! Nu ligger jag i sängen och njuter med en kopp kaffe, lite tv och paddan i knät, inte helt fel! Kram på dig! Helena

    SvaraRadera
  6. Såå mysigt & gottit...
    Ha en underbar Fredag/Go HöstKram från mig!

    SvaraRadera
  7. Ja underbara fredag! Älskar att starta dagen med en promenad och sedan gå hem och njuta av en god frukost :). Ha en riktigt bra fredag!!! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Så goot det ser ut!
    Ha en mysig fredag!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  9. Visst är det en härlig känsla när det är fredag och man vet att helgen börjar snart!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Raggmunk, det var grymt länge sen. Det är ju supergott!
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Åh, vad hurtig du är som kommer ut på morgonpromenad så tidigt! Kanske något att ta efter, låter mysigt!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  12. Här är fredagen på G...så skönt:)

    Ha en riktigt fin kväll Kram Åsa

    SvaraRadera