söndag 21 oktober 2012

Projekt...

Jag, som alla andra kvinnor, har många projekt!
Som jag vill göra... Som jag hoppas på att göra...
Min man ser vilka projekt vi kan göra. Han är mer realistisk! Och tur är väl det ;)

Ett litet projekt som vi ska göra - måla fondväggen. 
När vi tapetserade den. Då för några år sedan. Valde vi mellan den och 4 andra tapeter. De andra var svart/vita (förvånande?). Denna var med färg. Ett måste bland allt det svart/vita. Tyckte killarna... Jag höll med - då. Men tröttnade på den efter ett halvår... Typiskt mig!
Vi funderade på en annan tapet. Eller måla en färg. Men vi har bestämt oss att måla den vit. Så länge.

Detta projekt skulle jag börjat med för länge sen. Men tiden räcker inte till till allt jag vill göra. Nästa helg ska jag vara långledig. Då kanske denna blir vit istället.



Har varit en ganska intensiv söndag.
Hundarna har kammats fina. Vi har gått långrunda i det vackra höstvädret. Jag har plockat bort visset i trädgården. Räfsat löv. Hängt tvätt. Varit på hundkurs. 
Mellanlandar här hemma nu. För att hänga tvätt igen. Sätta på en ny maskin. 
Sen blir det ett kort pass på gymet. Och en promenix till med vovvar.

Efter en varm dusch kommer jag inta soffläge. Och där blir jag kvar. I alla fall den tid som är kvar av denna söndagskväll!



Det var min söndag.Vad har ni därute haft för er denna dag?
Kram Suss

17 kommentarer:

  1. Snyggt mönster på Tapeten :)
    Här har det vart & är en lugn Söndag,min Micke jobbar 12-tim pass så jag är ensam,men ikväll ska vi mysa för imorgon & på Tisdag är det ledigt ~ härligt ~
    Ha en forsatt Skön Söndag i soffläget/Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det kommer att bli bra med vitt! Funkar ju alltid, eller hur!;)
    Tapeten ni har är snygg även den!
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hur mycket hinner du på en dag:))) Har ditt dygn fler timmar än mitt:)). Tapeten är snygg, men det blir lugnare med vitt.
    Förra helgen målade jag över min rosa kökstapet, men en ljus, ljus grå färg. Jag har vant mig nu, men i början tyckte jag att det blev för kallt.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tapeten är fin men tror faktiskt vitt blir ännu bättre!

    Min söndag var härlig stor frukost med vänner sen middag och mys nu hemma:)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Vitt, det tror jag på.
    Eller kanske ljust grått...

    kram

    SvaraRadera
  6. Snygg tapet!!! Svårt det där med fondväggar, gäller att hitta en tapet som känns relativt tidlös. Jag håller på att kika på fondtapeter, finns huuuuuuuuuuuur många som helst, svårt att välja!! Vitt är ju alltid vitt förstås:))

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Låter som du har betydligt fler timmar på ditt dygn än jag ;)
    Här har det jobbats hela dagen. Sen har det blivit fix här hemma och sen bara mys.
    Ska bli spännande att se hur det blir.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Ni kompletterar nog varandra bra :) Kram!

    SvaraRadera
  9. Ja det måste vara ett kvinnligt fenomen det där med projekt:) Min man suckar ofta när jag kommer med den ena idén efter den andra. Hoppas att du får till det som du tänkt dig med väggen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Ja vi är konstiga vi kvinnor! Men vi vill nog alltid ha lite förnyelse hemma! Jag blir aldrig klar känns det som!
    Tror det blir kanon med vitt iallafall!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Haha känner igen det där! Så mkt jag vill fixa men mannen är så försiktig!!
    Snygg vit jacka du har köpt! Jättefin!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  12. Precis likadant är det här hemma hos oss, tänk att man ska ha så många projekt:)

    Kul att du kikade in hos mig:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  13. Vi kvinnor ;) Min man hade säkert inte ändrat en grej om jag inte drivit igenom det!

    Superfin jacka tycker jag!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  14. Här har vi en målare som har gjort allt jobb tack och lov annars hade det aldrig blivit av...kram Diana

    SvaraRadera
  15. Ja visst är det underbart;) den tapeten satt i vår trappa när vi flyttade in i huset. Sitter fortfarande kvar, men skall bort vad det lider. Det som är kul med den är att den heter Hanna:))
    Kram!!

    SvaraRadera
  16. haha jag vet.
    Det finns en vägg jag inte visat er.. och det är för att jag typ inte gillar den alls!!
    Och har aldrig gjort.
    En fondvägg i barnens tvrum, medaljonger i färger som inte tillhör mig..
    jag vill måla men hela andra delen av familjen säger nej.
    (de fick ju bara välja i det rummet så.. host host.. )

    Ha en fin dag, och höst.. och lov! jag ska ju oxå måla då!
    Det blir svart i sonens rum ändå ;)
    He en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  17. kom på en sak till.. kommer du spackla skarverna på tapeten? eller målar du bara ?
    Kram igen

    SvaraRadera