måndag 5 november 2012

En ny vecka har börjat...

...och jag säger det igen. Vad fort det går!
Så mycket jag vill göra. Samtidigt hinna med en massa här hemma. 
Och snart är det den första. Första advent!
Nåja några veckor till har jag på mig...


Bloggutmaningen som Sara drog igång fortsätter. Ni kan läsa om den här.
Letar "bokstäver" överallt här hemma nu ;)
Idag är vi på E. E som i Ek. 
En tid hade vi mycket i ek. Här på Sjuan. Nu är det sålt eller slängt. Eller övermålat. Till vitt eller svart...
Några hyllor har bevarats i källaren.
I barnens tv-rum...



...och i tvättstugan.


Och där i tvättstugan ska jag tillbringa lite tid i kväll. För att jag hoppade över det igår. Med 5 personer i familjen som tränar så blir det en del tid där...
Vill få in ett gympass, hundarna ska komma ut på en promenad till och helst vill jag slipa på ett litet målarprojekt ikväll. 
Ja så var det där med att få tid till allt man vill :)


Önskar er alla en bra start på denna vecka. Nummer 45.
Kramar till er!

16 kommentarer:

  1. Vilka härliga svartvita foto ♥...
    Ha en underbar Måndag/Kram

    SvaraRadera
  2. Tiden rusar:)). Det är mycket man vill hinna med. Jag tycker du verkar hinna med jättemycket och är så effektiv:)).
    I dag blir det en lugn dag hemma med sjuk son.
    Fina foton du har där.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken mysig blogg du har! :) Superfin!

    Jag har nyligen startat en "pyssel" blogg där jag säljer mina handmålade dop presenter, personliga posters & tegelpannor m.m

    Skulle bli jätteglad om du ville kika in och kanske skriva en kommentar :)
    Gilla gärna på facebook: pysselmartan.

    Tack så jätte mycket och jag önskar dig en bra dag :)

    Mvh// Martina

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk om dygnet ändå kunde ha några fler timmar.
    Men hoppas få lite gjort om kvällarna denna vecka när Stella somnat.
    J jobbar eftermiddag och då har jag bara mig själv att ta hänsyn till.
    Vilken underbar foto-hylla. Många vackra bilder på vovvarna.
    Ha en skön Måndag och hoppas du hinner allt du vill, Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Har har den mesta eken också fått lite färg på sig :)Men det ser ju väldans snyggt ut nu när man ser din ekhylla tillsammans med de svarta ramarna.

    Kram/M

    SvaraRadera
  6. Ek ser ju riktigt snyggt ut!
    Nu är måndagen snart slut, mörkret lägrat sig över Skåne och
    kanske blir det en ficklampa på morgondagens bild. Utan den
    hittar inte matte mig i mörkret!

    SvaraRadera
  7. Ek är riktigt fint tycker jag.
    /Anneli

    SvaraRadera
  8. Javisst är det så att man går och letar efter bokstäver!? Går och klutar på F fortfarande men håller nog till godo med det jag förpestat… Kram sara

    SvaraRadera
  9. Gillar fortfarande ek ;) bara man har vitt tillsammans :)
    6 veckor kvar till Julafton!!! Jippiiiiii ;)

    Kramis Ulrika

    SvaraRadera
  10. Ja det där med tiden! Varför har inte dygnet fler timmar! Det skulle verkligen behövas!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Ek och vitt är en bra kombo hemma hos oss stor kram Diana

    SvaraRadera
  12. Jag gillar ek och här har det alltid varit ett självklart inslag, uppblandat med andra träslag, vitt och svart. :)
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Det är inte lätt alltid att hinna allt man vill jämt! Dygnet borde ha lite mer timmar ibland. Eller en helgdag till.. Det vore inte fy skam!!;) kramis

    SvaraRadera
  14. Vi hade också massa Ek innan, men successivt har det bytts ut..
    Kram

    SvaraRadera