måndag 3 december 2012

Underbara bloggvärld

Kyla har vi fått nu, nästan -15 idag på morgonen.
Och så har det snöat...



Igår såg jag ett mail jag hade fått (för över en vecka sen men jag hade missat det...).
En tjej som följer min blogg sen i våras. Hon hade förstått att vi var från samma stad som hon flyttat ifrån men hon har kvar sin pappa här och han bor nästan i samma område som oss!
Hon hade sett mitt inlägg om att jag letade lärkgrenar med kottar på. Hon hade fått tag i detta och erbjöd sig att komma förbi med några till mig när hon åkte till sin pappa!
Nu hade jag ju fått av en jobbarkompis men så omtänksamt av henne!!


Såg oxå denna roliga bloggutmaning! 5-veckors träningsutmaning!

Som ni har förstått så har jag tränat lite mer ett tag. Jag bytte gym och fick en egen PT. Min man ;) Inte bara bra att få råd och bli peppad utan oxå mycket roligare att träna när man är två!

Mitt mål:
Träna på gym 4-5 dagar i veckan (men max 1 h per gång). Varav ett pass ska vara konditionspass.
Jag vill få bättre kondition och stärka upp de små musklerna (för ryggens skull).

Varje dag som jag tränar ska jag skriva om det på inlägget. Jag kommer lägga det efter det vanliga inlägget så kan de läsa som är intresserade ;)

Hoppas på att se lite mer vältränad ut men kommer inte se ut som de är tjejerna :)
 Målet ska vara rimligt...





Jag har oxå försökt att minska i omfång. Har lärt mig att det är bättre att mäta än väga! Och har minskat lite men det målet är lagt på mycket längre tid....
Fått många goda råd av blogvännen Karro. Tack för det!


Som sagt, jag har haft mycket nytta av er andra bloggvänner på många olika sätt!!

Ha det bäst!
Kram kram




Dagens träning:

5 min uppvärmning, crosstrainern
40 min styrketräning, bröst och axlar







16 kommentarer:

  1. Visst är bloggvärlden fantastisk med allt pepp och stöd den bjuder på

    SvaraRadera
  2. Alltså jag skulle ge en hel del för de där armarna, är så snyggt med vältränade armar på tjejer... haha men oj vad man skulle få slita! Jag måste skärpa mig med gymmet, hade sånt tränngsflyt tidigare och mår så bra av träningen och sedan kom svackan efter sjukdom. Motigt är det att dra iväg i mörkret denna årstid, jag jobbar hemma ofta och måste åka en kvart till gymmet i stan. Oj vad man har att skylla på ;) Mäta sina mått är jättebra, det är lätt att man glömmer, särsklt när man tränar styrketräning så kan vikten stå still men kroppen formar om sig. Nej nu tar vi tag i det här! Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Ja, denna bloggvärld är fantastisk!
    Kramis
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Tänk om man såg ut som dessa tjejerna! Men nu kommer jag bara må dåligt när jag läser om ännu mer träning! Duktiga du!
    Visst är väl bloggvärlden fantastisk!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Ja, denna bloggvärld är fantastisk!Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Underbara, härliga bloggvärld, alla de här omtänksamma, goa tjejer som finns. Träning, ops en öm punkt, kanske efter nyår, japp så får det bli. Jag hejar på dig fram till dess. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Jag skulle kunna tänka mig att se ut så där...nästan i alla fall! Jag har kommit igång med träningen ganska bra, men jag tycker det är mycket roligare med spinning och att springa, än styrketräning. Så det måste jag ta tag i!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Låter som ett mycket bra mål, heja dig!

    Jag skulle ha hakat på utmaningen men ligger nedbäddad med feber så känner att jag inte orkar sätta några mål nu, men jag blir så avundsjuk när jag hör de som tränar, jag vill också!!!! Mår inte bra av att inte röra på mig.

    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  9. Underbara Blogglandia :)
    /Kraaaaam ♥ ...

    SvaraRadera
  10. Så kul att hon hörde av sig!! Snällt av henne! Visst är bloggvärlden härlig! Kul med träningen! Keep up the good work!

    SvaraRadera
  11. Gud jag måste också ta tag i min 44-åriga kropp. Jag som tränade så mycket förr men det kan man ju inte leva på i all oändlighet:((( Lycka till:)) Kolan är supergod:)) Kramkram Anne

    SvaraRadera
  12. Verkligen fint initaitiv av henne. Bloggvärlden ger mycket! Lycka till med din utmaning och hoppas du får kroppen på bilden:) vi får pepa varann. kram kram

    SvaraRadera
  13. Ja, igår var det kallt, brrr, och va snö vi fått i natt.
    Härligt när man känner att man kommit igår och hittat rätt motivation. Kul med när man kan träna tillsammans.
    Ha en skön Tisdag, Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Bra jobbat! Jag kom också ut igår och tränade men klarade bara 40 min rask promenad sen frös jag för mycket!
    Men det finns 6dagar kvar av veckan så jag ska nog hinna träna mer:)

    Kram

    SvaraRadera
  15. Det är fantastiskt det här med bloggvärlden, man får så mycket stöd, förslag och pepp. Underbart! :)

    Kul att du tyckte om mitt nät-magasin. Det gör mig glad!

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera