fredag 4 januari 2013

Helgerna!

Är snart slut! Imorgon har vi Trettondagsafton. Den sista av de helger man längtat så efter... Känns inte så speciellt eftersom det är en "vanlig" lördag.
Så fort denna tiden går. Inte länge sedan alla julsakerna ställdes fram. Veckan innan advent. Men nu plockas allt ned!

Sista amaryllisen som snart har blommat över, stjärnor och änglar av olika slag...



...Jul-bokstäver och granar som inte barrar....


...och granar som barrar och fått ersätta tidigare granar som var tvungna att slängas ut.
 Ljusstakar och någon enstaka tomte som finns kvar...


...mina handgjorda bokstäver som jag snickrade ihop (med vissa problem :)) och som nu knappt orkar stå upp ;)
 Även några små renar.


Ja detta har nu plockats ned i en låda. Och ska vila där. Tills vi plockar fram dem igen, nja kanske inte allt, när det närmar sig advent 2013. Lite vemodigt samtidigt skönt att få undan det...
För nu säger vi Adjö till Jul/Nyår 2012 här på Sjuan. 

Och njuter av att det är en helt vanlig fredag. Med vanligt fredagsmys ;)


Ha en fin fredag, ni fina!
Kram kram




17 kommentarer:

  1. Skönt på något sätt tycker jag, att plocka bort saker och välkomna nya tider!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Ja, skönt när man har plockat undan. Fast jag brukar sakna ljuset från adventsstjärnor och gran. Det är ju mörkt ett tag till innan vi riktigt märker av att det blir ljusare om kvällar och morgnar. Jag brukar alltid köpa hem någon ny lampa eller lykta som lyser upp lite extra när dessa jul-saker är undanplockade. Får se hur det blir i år. Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Nu får vi vänta in våren :)
    Vi ska på hockeycup både lördag och söndag, det blir tidiga mornar och långa dagar men så kul det är :)

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Sååå underbart vackra foto ♥...
    /Kram från mig med önskan om god fortsättning på 2013 & en underbar Fredag/Trettondagshelg!

    SvaraRadera
  5. ja det går så fort. man längtar och längtar och fixar och donar och så är det över så fort.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Fina detaljer från er jul! Så kreativt med dina snickrade pinnbokstäver - fina! Jag dröjer kvar lite till i julen, bara över helgen. Glittrig gran, ljusstakar och stjärnor tycker jag är lite svårt att slita mig från så här i mörkret :) Men sedan är det skönt att få städa och ställa in lite fräscha blommor istället!
    Ha en skön helg, kram
    Madeleine

    SvaraRadera
  7. Samma här, mer och mer ner i lådorna. Så här fort tror jag aldrig att en jul rusat förbi.
    Hoppas din fredagskväll blir toppen.
    kram
    AC

    SvaraRadera
  8. Denna julen tycker jag har gått fortare än någonsin. På söndag plockar jag bort allt, får se om granen får stå kvar.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Ja nu räcker det allt med jul tycker jag med! Makens faster kommer alltid på lunch på trettondagen och vi bjuder på glögg fast det ärlig talat känns lite sent för det.. Ha en fin helg! Kram Sara

    SvaraRadera
  10. Lika kul att plocka upp, lika skönt att plocka ner. Något som ska bli kul att se är om vi är llika hjort o rentokiga nästa jul eller om de får stanna i lådan då. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Jag har nog lite separationsångest och pyntet får vara kvar nån vecka till... Ska försöka börja rensa upp lite smått, men har packning och tvätt att ta hand om så det räcker för denna helgen... Trevlig helg//kram maria

    SvaraRadera
  12. Nog är det litet vemodigt när allt ska bort och vardagen är där igen. Det borde finnas någon härlig helg i februari
    att fira, något som lyser upp de här trista månaderna fram till våren kommer!
    Men det är väl bara att ta nya tag och gilla läget.
    Ha en skön helg.
    Melodys matte

    SvaraRadera
  13. Här åkte alla tomtar och julgranen ut igår. Nu väntar jag på våren ;)
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  14. Jättefint pynt du har!! Stämningsfullt!!! Mitt pynt har till viss del plockats bort men en del finns kvar än:)))) Det blir nog att plocka bort det i veckan! Gud vad fort den här julen gått!!!


    Önskar dig en fin fortsättning på helgen!

    Kraaaam aka

    SvaraRadera
  15. Här har jag plockat undan lite eftersom. Vissna grenar, pomander som sett sina bästa dagar, dörrkransen som börjat sloka lite... Resten åker nog i helgen, ska faktiskt bli lite skönt att få undan det!

    SvaraRadera
  16. Här rök det mesta igår.
    Adventsstjärnorna i fönstrerna finns kvar och nån ljusslinga.
    Men annars så kör vi bara enkel vinter här hemma nu, även om inte vädret riktigt vill hålla med.
    Ha en mysig Lördag, Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Här har julen också städats bort, det enda som finns kvar är två stjärnor som lyser så fint i fönstren. Men imorgon får det också åka ner i Jullådan:)

    Önskar dig en riktigt trevlig helg!

    Kram Sofi

    SvaraRadera