lördag 2 februari 2013

Det blev ett i alla fall...




Ett inlägg idag. Tänkte inte starta datorn denna dag. I alla fall inte blogga. 
Men med en hel dag hemma och gott om tid så var det kul igen ;)

Tog det lugnt på morgonen. Drack te och läste ut min spännande bok. 
Har varit ute på skogspromenader och bakat. Vi har haft semledag här på Sjuan.
När det är den rätta semledagen så är äldste sonen bortrest. Därför blev det semlor bakade idag. Och en del annat oxå.




Vi har många olika önskemål här i familjen. Mannen min ville ha "vanlig semla" med hemmagjord mandelmassa, jag ville ha en lite nyttigare variant (om nu semla kan vara nyttig...) och killarna vill ha med vaniljkräm istället för mandelmassa. Mellansonen vill dessutom ha med mycket vaniljkräm och lite grädde. Många önskemål men alla blev nöjda ;)

Lyssnade på Darin´s nya album medan jag bakade. Såå bra!
Favoriten är Same old song.

När han var med på Nyhetsmorgon idag så sa han att han fått en äldre publik, jag är väl en av dem ;)


Nu är det snart melodifestivalen på tv. Jag har väldigt dålig koll på vilka som är med men det får jag väl se...

Ha en skön lördagskväll!!
Kramisar






19 kommentarer:

  1. Så gott med semlor! Har lovat att ha med mej när vi åker till hanna imorgon, men jag fuskar med köpta bullar och egen fyllning... Likadant här, olika önskemål om olika fyllning. Tycker det är svårt att få mandelmassefyllningen bra, får se hur det blir med den.//kram maria

    SvaraRadera
  2. Vilka goda semlor!! Så mysig dag du haft.
    Vi har varit på båtmässan i flera timmar.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. men jösses så sugen jag blev på semla!!!
    och vad mysigt du haft det.
    Och ja min butik... det känns spännande ;)
    Tack fina för dina ord.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. så gott det ser ut.
    Ha en fortsatt fin kväll.
    kram
    HAnna

    SvaraRadera
  5. Myyyyy ohhhh myyyyyy...Hur gott ser inte det där ut!!!! Ohhhh....
    Måste nog göra semla jag också.... men det får bli den lchf-iga varianten!!!
    Kramen damen!!!

    SvaraRadera
  6. Ja det är tur du är duktig att baka så alla blev nöjda!,
    Ser supergott ut!
    Kram helena

    SvaraRadera
  7. Mmmm såå gottit med Semla & Darin är sååå bra :)
    /Kram från mig i solen!

    SvaraRadera
  8. Åååå ska nog också baka semlor idag, så gott. Bra när alla kan välja och få som de vill ha det. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Ååå vad de semlorna såg goda ut! Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Åh vad gott med semlor och det ser jättegoda ut!!
    Här blev det också mello.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  11. Fina semlor! Tycker att jag känner igen det där med att alla vill ha olika saker/fyllningar. Du verkar ha lyckats riktigt bra:)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Mums... nu blev jag sugen på semlor,när du visade dina fina!
    Ha en skön söndag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  13. Ja då kan jag väl sälla mig till den äldre skaran jag också, jag tokgillar Darin efter höstens Så mycket bättre!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  14. Sa till mig själv när jag åt min första semla att det också var den sista för i år... Hmmm det vattnas i munnen med dessa smaskigehter du visar!
    Jag är inget fan av melodofestivalen men vi kollade igår för att Wiggo ville....

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Fniss, känner igen mig alla skall ha sin variant på semla i den här familjen med. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  16. Så mumsigt med hambakade semlor! Ha enfin söndagskväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  17. Majgad det där såg ju inte helt tråkigt ut! Mums :)

    Ha det fint! Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Men vilka läckra semlor du gjort. Nu ikväll när jag kollat runt bland bloggar är det allt jag sett, semlor. Tänker att jag måste komma ihåg att baka några för idag upptäckte jag att semeldagen är redan nästa tisdag!!! Skynda skynda. Brukar försöka baka en gång för mina tjejer och mannen tycker det är sååå gott, jag gillar litegrand. Så kanske till helgen att det kan bli av.
    Kram Anette

    SvaraRadera