tisdag 5 mars 2013

Funderingar...





Så står det på vår griffeltavla i köket!
Jag har skrivit det för min egen skull :) 

Jag är inte den personen som bara hoppar på saker utan funderar fram o tillbaka.
Som ni vet så har vi planer på att ta valpar på Svea. En dröm för mig sen jag var liten... Jag kommer inte bli uppfödare men vill ha en kull i alla fall.

Nu väntar vi med spänning på ett prov som vi har tagit på henne idag! Som visar när det är dags för parning, kanske har jag tagit det för tidigt men var rädd att det skulle var för sent...

Sen ska hon godkänna hanen (som bor i Helsingborg) och även om det blir parning så är det inte säkert att det blir valpar...
Långt ifrån klart alltså :)


Mycket att tänka på om det blir valpar för Svea. Men verkligen något jag hoppas på och längtar efter även om det kommer innebära mycket jobb (vilket bekymrar mig minst...) och en hel del ansvar och lite oro för valpningen och att hitta bra hem till dem!







Alla bilder är hämtade från skk.se


Nu ska vi vänta tills imorgon lunch innan vi får svaret på detta provet sen kanske det bär av till Helsingborg imorgonkväll!?


Ha en fin tisdag!
Kram




24 kommentarer:

  1. Ooo,jag förstår dig så väl men va ljuvligt med vaplar ♥...
    /Nospuss & Kram från mig som gillar din griffeltavla & text :)

    SvaraRadera
  2. Åh, så spännande. Är pappan från Helsingborg kommer det att bli bra gener. :))
    Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Jag har ju fött upp tre kullar med Japansk spets och fixat valpningarna själv. Gick bra två av de tre gångerna men man klarar det mesta. Känner du att du har några funderingar så är det bara att maila mig. Nu är det ju inte samma ras men vissa saker fungerar ju lika ändå. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Å så mycket skoj du har framför dig! Håller tummar och tår för att allt går vägen.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Men vad spännande! Då hoppas vi att det går vägen nu då :)

    kram Anna

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag önskar att det går vägen!! Hoppas, hoppas!
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vad spännande, då håller jag tummarna för att ni får ta en sväng till Helsingborg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Åh vad spännande!!!! Det är inte lov att lägga ut sååå söta bilder på valpar, jag är så sugen på att köpa hund!!! Hoppas att allt går bra å att det blir en Helsingborgtur.....krams m

    SvaraRadera
  9. Vad spännande! Valpar är ju något utav det sötaste! :)
    Jag håller tummarna

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  10. Men så spännande att det är så nära nu. Ska hålla tummarna hårt imorgon. Och tror du fixar utmaningen galant :)
    Ha en mysig kväll. Kram Malin

    SvaraRadera
  11. En hundvalp? Så spännande! Svea... urgulligt!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  12. Men åh va spännande!! Kommer ihåg när vi hämtade mina föräldrars hund, Loffe, som också är en Golden. Det är ju så gulliga och kan tänka mig att det känns jättespännande att kanske få en kull efter sin hund. Jag håller tummarna för er och Svea!

    Ibland är det så svårt att övervinna modet men du kommer klara det så bra!! Det är jag säker på!

    Ha en fin kväll!
    Kramar fredrika

    SvaraRadera
  13. Åh, så spännande!!! Tänker som du.... Svårt att lämna bort valparna sen..:(
    Maken avstyrde ett köp hos en uppfödare en gång, då han kände till att personen höll på med narkotika. Uppfödaren blev oerhört tacksam!!
    Själv är "min" tik på ultraljud ikväll...:)) Får se om jag får min efterlängtade tik-valp till sommaren, som jag väntat på i flera åt nu..:)
    Håller tummar och tassar för Er nu, kram Kate

    SvaraRadera
  14. Spännande, spännande!!!!
    Kram och lycka till med allt!
    /Maria

    SvaraRadera
  15. Så spännande!
    Håller tummarna för att det är rätt i tiden och att Svea sen godkänner pojken! :) Valpbilderna ovanför gör ju en fruktansvärt valpsjuk... ;)
    (Kikar in hos dig ibland, men är dålig på att lämna avtryck - får bättra mig!)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Oj vilka söta godingar!!!
    Håller tummarna för er;)
    Trevlig kväll!
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Åh, vad kul!! Hoppas verkligen att allt går vägen! En kull valpar berikar livet kan jag säga!! Jösses vad kul det är!! Vår förra hund fick valpar... sååååå söta! Lycka till!

    SvaraRadera
  18. Spännande! :)
    Hoppas allt visar bra på testen, så det blir en liten kull snart!

    Kram

    SvaraRadera
  19. Vad roligt och spännande! Hoppas det går bra så det blir ett par valpar ;)
    Kolla gärna in hos mig idag ;)
    kram Anna

    SvaraRadera
  20. Spännande =) Hoppas det går bra så det blir små söta valpar då.
    Kram och ha en fin dag !

    SvaraRadera
  21. Mycket bra ord där på tavlan, ska ta dom till mig direkt eftersom att jag ska försöka sluta med en mycket dum beroendegrej.
    Valpar låter ju supermysigt även om det är en del jobb och pyssel. Hoppas att det går vägen:)
    Kram

    SvaraRadera
  22. Spännande, och så underbart mysigt med små valpar.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Tänkvärda och mycket sanna ord :)
    Men så underbara valpar, de är ju så otroligt söta när dom är sådär små :)
    Spännande om det blir några för er :)
    Hoppas allt är bra och att du har lika fint väder som jag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  24. Åh vad gulliga. Det är ett stort beslut att ta förstår jag.
    Håller tummarna ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera