söndag 31 mars 2013

Mars sista dag...








Idag är det sista dagen i mars.
Morgonpromenaden bjöd på härlig sol men oxå flera minusgrader. Gick en runda i skogen. Så skönt, bara hundarna och jag och lite fågelkvitter...

Idag har vi en dag hemma med familjen. Nåja sönerna är väl hemma till och från. 
Äldste sonen ska döma så nästa promenad blir förbi fotbollsplanen. Vi har oxå tänkt ett pass på gymet men jag vaknade med halsont så det får nog bli ett lugnt pass i s f...


Igår hade vi påskbuffé när vi hade familjen här. Som vanligt glömde jag bort att fota, ett snabbt kort innan faten började rensas, eller förresten en hel del blev kvar tills idag :)


Till efterrätt blev det en påsktårta.



Blir mycket tid vid datorn idag och en del fotografering.
Hoppas nu att mina planer flyter på smidigt...
Men nu skiner solen så vackert så det blir nog en stund på altanen med en bok istället!


Önskar er en skön påskdag!
Kramisar






27 kommentarer:

  1. Oj vad det lät trevligt med en skogs promenad...visst är det härligt när fåglarna kvittrar så här på våren....
    Vi hade också middagsbjudning igår...så här blir det lugnt resten av helgen...ska bara mysa;))
    Ha de gott min vän!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Såg rikigt smarrigt ut- allt det där! Snart har man fyllt alla hörn i magen och jag tror inte det får plats mer... Ett besök på gymet vore passande nu.
    Kram! Judita

    SvaraRadera
  3. Riktigt gottit & läckert :)
    Härligt med sol & altanhäng med bok hihi....
    Ha en finfin Påskdag/Kram från mg i gosolen ♥

    SvaraRadera
  4. Vi har också ätit av rester från gårdagens buffe. Perfekt såhär dagen efter...och påsktårta, mums :) Låter som en skön dag. Själv har jag också varit ute och njutit av solen. Lovely! Kram

    SvaraRadera
  5. Härlig start på dagen. Ja nätterna är kyliga, men solen värmer härligt nu.
    Hoppas dagens planer går som du vill. Förresten hur har det gått med Svea. Väntas valpar?
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Mums! Praktiskt när det finns mat över till dagen efter!
    Härligt med sol, ska också gå ut nu!
    Kul att du brukar använda armbandet ofta!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  7. Men ååå så mycket gott, påskmat är bara så gott. Hoppas att alla dina planer gick i lås o du har njutit av solen o en bra bok. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Ser väldigt gott ut alltihop! Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Solen skiner och värmen kommer sakta men säkert!!

    HA en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Tur du hann fota en bild iallafall! Ser jättegott ut! Här har vi inte ätit ngn påskmat, förutom på jobbet där vi fick påsklunch!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Åååh förresten! Är det den nya bloggen om Seas valpar du pillrar på? Ska bli härligt att följa tösen!
    Kram kram! Judita

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att du hittat till min enkla blogg, jag ser att vi har mycket gemansamt...inredning, hundar och bakning, träning ligger inte så varmt om hjärtat längre sedan först en knä och sen en fot skada har satt stopp för det mesta. Men det funkar med långa promenade och då är jag nöjd.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder och vilken fin duktning nedan!
    Hoppas påsken varit fin!
    Kram Emilia

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig påskbuffé!! Håller med dig om att det är skönt med en hundpromenad på morgonen när solen skiner.
    Lycka till med det du håller på med:)). Jag anar vad det är genom att ha läst "lite här och där":)).
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Sååå fint och mysigt!

    Ser ut som om ni har haft en underbar Påsk!

    Påskkram Ulrika <3

    SvaraRadera
  16. Så mycket gott.....yes imorgon får vi luras. Kram Anette

    SvaraRadera
  17. God morgon ! :)

    Set så Gott Ut ! Mums.
    Fina bilder. Ni verkar ha haft en skön påsk med ! :)
    Ha en glad Påsk !
    Än är det ju inte helt slut eller hur ? ;)

    Ha en fin Annandag Påsk ! Kram på dig och hoppas att du kryar på dig !

    SvaraRadera
  18. Massor av god mat, ser jättesmaskigt ut. Du undrade hur man kommenterar från olika bloggar, man väljer i fältet "kommentera som" namn/webbadress och klistrar eller skriver den bloggen som man vill ska synas. Vad spännande att få se din nya blogg sen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  19. Man kan välja open id också..

    SvaraRadera
  20. Låter som en härlig påskhelg...vänner, mat, solsken !!!!
    Fortsatt skön påsk..en hel dag kvar ju !

    Kraaam

    SvaraRadera
  21. Visst är det skönt att kunna sitta ute lite i solen. Har varit lite för kallt för att jag ska våga, jag har ju ätit fem penicillinkurer nu så jag är livrädd för att bli dålig igen... Vilken härlig påsktårta, den tar jag gärna receptet på om du har något!//kram maria

    SvaraRadera
  22. En stund på altanen i sällskap av en god bok och solen, lät himla trevligt. Då issar jag att du har vår hos dig.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  23. svar: Jag gjorde en ny blogg och layout. Vad har du för blogg på gång?
    Kram

    SvaraRadera
  24. Att sitta i solen på altanen med en bok låter härligt :)
    Kram.

    SvaraRadera
  25. Lækre billeder du viser :o) skønt at sidde i solen og bare nyde fridagen med en bog...
    Rigtig dejlig 2. påskedag og lad os håbe april bliver helt fantastisk.
    Kramer

    SvaraRadera
  26. Nu har jag tyvärr inte hunnit kika in här på några dagar och jag är så nyfiken på om det blir några valpar eller var det nyligen du var och parade?

    Kram Linda

    SvaraRadera