torsdag 23 maj 2013

Veckans tema - Utsidan




Denna torsdagens tema -Utsidan


Och jag valde att ta bilder på vår baksida.
Vi har inte så stor trädgård men ganska stor altan.


Chippen sitter inne och väntar på att jag ska öppna dörren till honom :)


Altanen är uppdelad i två delar.
En del där vår rottingsoffa står...


...och en del där det nya matbordet (som duktiga mannen min har gjort) och korgstolarna står. 
I sommar ska vi bygga lite altan till så vi binder ihop delarna lite mer. Det tyckte mannen min från början men jag tyckte det blev för mycket altan. Jag hade fel!
Inte ofta jag erkänner det men nu så ;)
Det ska oxå upp en hylla & ett sidebord och fler blommor ska planeras, bara vi får tid...


Bjuder på lite framsida oxå.


Detta var mitt bidrag på dagens tema!
Vill ni se fler spännande bidrag så kolla in hos Fabriken, det tänker jag göra!


Nu har vi torsdag det betyder att det snart är helg igen, det ni!
Men nu ska jag rusa till jobbet.

Ha det gott vänner!
Kram kram





36 kommentarer:

  1. Titta så bra det blev! Det gick ju galant! Likadana stolar som oss också! Jag trivs jättebra med våra! Ska bli kul att se hur du piffar det med resten!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jättefint. Jag tror också att det blir bra med mer altan:) Ibland måste man bita i det sura äpplet och erkänna att man hade fel till maken, men det tar emot;)

    Jag gillar även allt singel på framsidan och tuvorna med grönt som sticker upp i det.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni fått till det! Tycker om det ljust grå trädäcket, vi har minsann lite jobb hemma med vårt som blivit lite lätt grönt efter att stått i träda...och väldigt fint bord, långt och snyggt svart. Ert hus är det från 40-50 eller är jag helt ute och cyklar morgontrött som jag är?

    Ha en skön dag!
    Camilla/Stilitiden

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni bor. Jag önskar mig också en snygg representabel altan :) Kram.

    SvaraRadera
  5. Så snyggt och stilrent!
    Ha en fin torsdag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Vilket jättefint hus ni har!
    Åh vilken altan ;)
    Förstår om ni trivs där ute om somrarna!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fint, stilrent och mysigt! Lycka till med altanbygget. Kram

    SvaraRadera
  8. Älskar både altanen och erat fina fina hus.
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  9. Riktigt snyggt ♥...
    Ha en fin Torsdag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  10. Snyggt. Avis på att både ha matdel och mysdel ute. Men en vacker dag blir det förhoppningsvis även det hos oss :)
    Ha en skön torsdag. Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Gillar matgruppen och att bordet är hemmasnickrat!
    Vi gjorde också vårat bord själva. Hittade inget som vi gillade eller som var tillräckligt stort. Harmonisk färgskala också!

    SvaraRadera
  12. Snyggt att skriva sju på huset i stället för en 7a, det har jag inte sett tidigare.
    Jag kanske ska ta ner mina siffror och i stället köpa T O L och V. Väldigt fint hus och det som syns av trädgården.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Så sjukt snyggt! Har ni behandlat altanen för att få den så grå, i så fall med vad?

    Ha en härligt torsdag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  14. Vilket snyggt bord han gjort mannen din! Gillar rottingstolarna också, är det riktig rotting eller tål de att stå ute? Snyggt och stilrent ni har det, jättefint!

    Kram Sus

    SvaraRadera
  15. Kanon fint! Härlig altan ni har :)

    Kramar Sandra

    Läste ditt sko inlägg jag hittat heller inga mitt emellan skor just nu!

    SvaraRadera
  16. Så fint ni har....och markiser skulle vi också behöva...det behövs verkligen mitt i sommaren:))
    ha en fin kväll
    Kramar från bia

    SvaraRadera
  17. De där hemmabyggda borden känns som sommarens populäraste möbel...sååååå fina.
    Lyckliga du som har en så händig man :)

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  18. Åhhh så fint ni har det och altan kan man kanske aldrig få för mycket av - jag vill också ha mer. Bra av dig att erkänna att du hade fel det sitter ju djupt inne att få ut det ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  19. Så stilrent och snyggt Ni har det! Ja, du de där med att erkänna.. Min make brukar komma med inredningsförslag och ja säger då oftast nej... Sen får jag suga på idén ett tag, och då kan jag lämna fram förslaget ur min synvinkel och låtsas att det är min idé..;)
    Ha det bäst, kram Kate

    SvaraRadera
  20. Jättefint :D jag gillar det lilla runda fönstret i er ytterdörr. Jättesött.

    SvaraRadera
  21. Sååå Vackert ni har det <3

    Kramis Ulrika

    SvaraRadera
  22. Så fint ni har det på altanen.....precis så vill jag också ha det!! Svarta möbler till ett vitt hus= perfekt mix. Krams m

    SvaraRadera
  23. Vilken underbar altan! Jag ska gå in och titta på fabriken...jag behöver all inspiration jag kan få...Kram Anette

    SvaraRadera
  24. Så snyggt det blev med bordet. Jag måste kika in på fabriken idag och leta inspiration. Tack för din fina! Kram Anita

    SvaraRadera
  25. Så fint du har det! Härligt trädäck! Så mysigt med en loungedel.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  26. Verkligen ett jättelikt hur du har! När är det byggt? Kram Sara

    SvaraRadera
  27. Ni har det så fint! Och oj så söt lilla Albert är är!
    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  28. Åh så snyggt ni har!!! Stolarna till bordet är bara så snygga. Och bordet, så duktig man du har:)
    Så fin Chippen är där han står och väntar:))

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  29. Du har det så fint, bordet är bara såå snyggt, en handy man du är gift med. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  30. * busvisslar* såååååå himla fint! Snyggt o välordnat! Stilrent! Gillar't
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  31. Snyggt! Bordet blev ju super:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  32. Jättefint ni har det, påminner verkligen om våra altaner, med en loungedel och ikeas stolar med hemsnickrat bord. :-)

    Kram Laila

    SvaraRadera