tisdag 1 april 2014

Nybakat på altanen









Så underbart väder vi hade här hemma i söndags. Det blev mycket tid ute men först så bakade jag ett par sorters bröd.
En ny sorts lchf-bröd. Jag hade inte allt hemma och jag ändrade lite på mängderna på en del ingredienser, så här kommer mitt recept.

Ostbullar:
1 dl skalade sesamfrön
1 dl solrosfrön
1 dl mandelmjöl
1 dl kokosmjöl
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
4,5 dl riven ost
3 ägg

Sätt ugnen på 225 grader.
Klä en plåt med bakplåtspapper.
Blanda alla ingredienser och klicka ut i muffinsformar.
(jag gjorde 12 st)
Grädda ca 12 min eller tills bullarna fått färg.



Slängde ihop detta brödet direkt på "morgonen" så kunde vi äta lite senare frukost på altanen. 
En fördel med lchf är att det passar till glutenallergiker så när pappa och mamma kom på besök på eftermiddagen kunde han få nybakat oxå.


Igår var vi och fixade nya pass, så nu börjar jag räkna ner inför resan med bästa vännen. Vi ska försöka komma iväg hela familjen på en resa också bara vi vet hur alla ska jobba...

Nu kör vi tisdag vänner!
Ha en härlig dag
Kram 



20 kommentarer:

  1. Hej!

    Så gott med nybakat!
    Att äta det en solig morgon på altanen lät ju inte helt fel det heller:)
    Kul med en resa tillsammans med bästa vännen. Vart ska ni åka?
    Vi håller också på och kollar resor men har inte bestämt vart vi ska åka än:)

    Ha en härlig Tisdag!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Goda frallbullar. Smart att alla kan äta så man slipper ha separata sorter. Spännande med resa. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Eftersom ditt andra bröd var supergott, gissar jag att det här är det också. Söta var dom. Vi har också en vårresa inbokad med bästa vännerna.
    Kram helena

    SvaraRadera
  4. Å vad gott det ser ut ! Vad härligt att resa i väg med vännerna .Ha en skön tisdag. Kramar Rita

    SvaraRadera
  5. Wooo...Mysigt & Gottit - Tack för receptet/Kram denna ljuvliga soliga vårdag!

    SvaraRadera
  6. Hallå där!
    Men å vad smarrigt..
    Inte för att jag har några av de där ingredienserna hemma men just det där att de inte ska jäsa utan bara snabbt o enkelt in i ugnen...ååå det gillas..;) Kanske ska testa en variant av dem..;)
    Mysigt med en resa att se fram emot.
    Kram katarina

    SvaraRadera
  7. Så härligt att kunna sitta ute och fika!! Smaskigt recept, ska testas! Tack!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Mmm va gott!
    Allt smakar ju såå mycket bättre utomhus också.

    Ha en fin kväll
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder! Du är så duktig som bakar så ofta!
    Kram /maria

    SvaraRadera
  10. Så gott med nybakat. Och vilken cool mugg. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Mums va gott !!!......i morgon ska vi beställa en resa till Kreta i slutet av Maj... vi blir två par...ska bli jättekul!!!....vart ska ni åka ??
    Kram bia

    SvaraRadera
  12. Mmmmmm ser galet gott ut o vem älskar inte nybakat liksom....Här försöker vi också pyssla ihop en resa, får se hur det kommer att gå. Vi skulle egentligen bilat ner till Italien nästa vecka, men jag har en kropp som protesterat vilt så tyvärr den resan blir inställd, är så besviken o ledsen....men det kommer fler tillfällen hoppas jag. Ska bli spännande o höra vart ni kommer att åka. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Det ser härligt ut på din altan! Nybakat är ju sååå gott dessutom :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Vilka fina bullar. Ser jätte goda ut. Dem vill jag testa. Äter du alltid lchf?
    Sov gott! Kram ❤️

    SvaraRadera
  15. Så goda det ser ut. Det ser härligt ut där ni brukar fika. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  16. Å va gott med nybakat!
    O sitta i solen o njuta av det är ju bara sååå härligt!
    Tack för alla krya hälsningar, det värmer gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara vårbilder från altanen!
    Brödet verkar jättegott, det måste jag bara prova, har börjat baka mer o mer bröd, det är inte så besvärligt som man tror :)
    Kramar
    Jessica

    SvaraRadera
  18. Ser jättegott ut! Äta ute är nog det bästa som finns :-).

    KRam Malin

    SvaraRadera
  19. Altan, sol och nybakat, härlig kombo :)
    Bullarna ser jättegoda ut, jag tror minsann jag har alla ingredienser hemma så jag ska nog baka jag med:)
    Kram

    SvaraRadera
  20. Härlig stund i solen förstår jag. Tack för receptet! Skall prova! Kram Anna

    SvaraRadera