onsdag 14 maj 2014

Kesoplättar - Gott!






Fick tips av vännen min på dessa supergoda kesoplättar.

Recept:
125 gr keso
1 ägg
3/4 msk fiberhusk
lite salt

Vispa ägget och rör i keso, fiberhusken och saltet. Stek plättarna.
Av denna satsen blir det 3 plättar.

Jag åt dem som brunch med hallon och kvarg. Och en kopp te till. Så gott! Var mycket godare än jag väntat mig. Så därför blir detta mitt bidrag till utmaningen hos Tatjanis - Gott
Kika in hos henne för fler bidrag.


Ikväll har jag hemmakväll, ingen träning bara hundpromenix och hemmapyssel. 
Nu har jag varit hemma en vecka och tiden går så fort men solen saknas mycket, hoppas den visar sig i helgen.

Önskar er en fin onsdag!
Kramisar




20 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut och låter som :)
    Här har vi faktiskt solglimtar idag. I helgen ska det visst bli uppåt 20 grader varmt!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Ser supergott ut, måste testa!

    Ha en fin dag =)
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Ännu ett härligt recept!
    Tack så mycket, älskar man keso och ägg så kan det ju inte vara annat än gott :)
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Åh vad bra! Ett gott recept med lite kolhydrater Tack! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Vilket superenkelt lunchrecept, det ska jag prova.
    Har du tänkt komma till Enköping den 30augusti, det är väl på tiden att vi träffas snart!!!

    SvaraRadera
  6. Åh...Ser gottit ut - Tack för receptet!
    Ha en riktigt härlig & mysig hemmakväll/Kram

    SvaraRadera
  7. Ser jättegott ut och enkelt att göra!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  8. Åh, vad gott! Jag har precis testat bananpannkakor och det var smaskigt, detta lät också som något jag jag vill testa.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  9. Ser himla gott ut!

    Tror vi alla väntar sol nu. . . våren kom av sig.

    Kram N

    SvaraRadera
  10. Gillar också kesoplättar och tycker också att de är förvånansvärt goda. När ungarna vill ha vanliga pankakor så gör jag dessa till mig själv. Vill de ha ungspankaka så brukar jag lägga i lite baccon i mina kesoplättar.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Nu har jag sett så många som äter kesoplättar och säger att det är gott så nu måste jag nog också testa :) Tack för receptet

    Onsdagskram Eva

    SvaraRadera
  12. Så gott det låter. Visste inte man kunde göra plättar på keso. Gott bidrag i utmaningen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Det där låter som min grej, hihi....så nu har jag tagit receptet ;))....det skall jag göra i morgon....och då ska jag också till tandläkaren usch!!
    Men det är bara att bita ihop...jag menar, öppna munnen, hehe....
    Jag känner mej nöjd nu iaf, för jag har sprungit på löparbandet....måste komma i form nu inför sommaren ;).....och resan!
    Kram bia

    SvaraRadera
  14. Vad gott det lät, måste jag testa! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Kesoplättar har jag inte blivit färdig att prova...bara läst om det.
    Ska absolut testas!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  16. Såg ju riktigt gott ut, har aldrig provat kesoplättar. Men jag gör ibland bananplättar, det är gott.

    Trevlig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Det är ju så fantastiskt gott med Kesoplättar, gjorde det häromdagen! Mums!

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  18. Ska testas! Tack för receptet:)
    Kram

    SvaraRadera
  19. Jag brukar göra mina kesoplättar i ugnen. Snabbt och smidigt när man vill göra en dubbelsats till exempel. :)
    Kram

    SvaraRadera