fredag 23 maj 2014

Vackert denna fredag!






Så vackert med liljekonvaljer, plockade in några från trädgården.

Kikar in här en snabbis för att önska trevlig helg!
Här bakas det pajer just nu. Till morgondagens valpträff, en ska dock killarna få äta ikväll. Ett nytt recept som jag fick av en kollega i veckan. Sönerna tyckte min lchf-rabarberpaj var nästan "vidrig" så ikväll gjorde jag en vanlig och med de ingredienserna så borde den bli god ;)
Blir den lyckad så ska jag dela med mig av receptet.

Mannen min har grillat spett och rotfrukter på wokpannan som vi precis har ätit, supergott. Fantastiskt att kunna sitta på altanen och äta i tunn sommarklänning klockan nio på kvällen!



Mat ska förberedas till morgondagen med innan vi kan ta det lugnt denna fredagskväll. Ser fram emot att få träffa en del av valparna imorgon.
Igår fick jag träffa en av dem som inte kunde komma imorgon. Ägarna har jag bara haft kontakt med på telefon eftersom det var den valpen som fick omplaceras p g a allergi. De hade vägarna förbi så det var kul att de hälsade på.

Nej nu är det bäst att ge sig tillbaka till köket, svårt att hinna med bloggen nu men senare ikväll ska jag ut på en bloggpromenix.


Stor kram och trevlig helg till er!






11 kommentarer:

  1. Det är verkligen en vacker blomma men mina får stanna i rabatten ute. Mitt huvud gillar inte den starka doften. Hoppas du har en bra kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Liljekonvalj så vackra o så doftar de underbart. Ja vilken sommaarvärme vi har, helt ljuvligt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Tänk vad härligt med alla blommor man kan plocka in nu! Vi sitter också ute, men här har koftan åkt på nu! Men det är ju rena högsommaren, bara att njuta.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Mysigt med valpträff. Har suttit ute och sippat på ett glas vitt, och gick in nu precis. Helt underbart, nästan bättre än på sommaren:)
    Så söt bukett, jag måste kika efter liljekonvaljer i morgon på Lykkeprommisen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Underbara liljekonvaljer. Så mysigt att få träffa alla valparna igen. Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Hej hej!
    Ååå liljekonvaljer är bra underbart! Vi har turen att ha dem inpå husknuten..;)
    Vad spännande att träffa alla valparna igen..;) Hoppas du tar bilder!!
    Å vilken resa ni var på...uuuunderbart!
    Aaaaavis..;)
    Å va roligt att du kommer på bloggeventet...vi kommer nog bli ett stort och härligt gäng..;)
    Kraaaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  7. Liljekonvaljer är underbara, både doft och så är de så söta!
    Ha en skön helg Kram J

    SvaraRadera
  8. Så vackra liljenkonvaljer. Jag har också bakat en rabarberpaj på ett nytt recept. Spännande hur den kommer att smaka. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Så mysigt med valpträff. Och liljekonvaljer - åh. Kram.

    SvaraRadera
  10. Älskar liljekonvaljer...påminner mej om min farmor, som alltid hade dom i sin lilla stuga ;))....önskar dej en trevlig helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  11. Hoppas valpträffen blev bra! Kan tänka mig att det blev riktigt roligt att träffa alla.

    Kram Lena

    SvaraRadera