onsdag 13 augusti 2014

Drömmen...






Vardagen rullar på. 
Svalare temperatur. Mer kläder tas på. Solbrännan bleknar. 
Men jag drömmer mig bort lite grann. Drömmer om en liten stuga. En svart med lantlig inredning i vitt. 
Där vid kusten i närheten av såna här vackra fält. Där vi kan förlänga sommaren på helgerna.








Igår flyttstädade vi äldste sonens lägenhet. En sak till som är avklarad.
Ikväll är det många sysslor som ska göras för imorgon blir det tjejträff här hemma. Ska baka en ny spännande kaka och blir den lyckad så delar jag med mig här inne.

Önskar er en härlig onsdag!
Nu väntar jobbet på mig...
KRAM






16 kommentarer:

  1. Visst skulle det vara härligt att få bo så. Lilla tjejen har hittat en drömgård hon vill att vi ska knacka på och fråga om vi får köpa. Fina åkrar men inget hav runtomkring den gården. Drömma måste man och en vacker dag kanske någon av drömmarna slår in. Kram kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad att vi får passa svägerskans koloni ibland. Det är ju inte riktigt som en fin liten stuga, men jag lovar att man kan koppla av där.
    Fortsätt drömma. Peter Jöback sa igår att det var härligt att drömmar fick slå in även efter 40. Kanske kan dagens inredning på min blogg hjälpa till att inspirera. Ha en trevlig tjejkväll! /Anita

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga fält & Drömma ska man...
    Min dröm sedan små barnsben var att få bo just här i lilla Hjo & nu gör jag ju det mitt i mitt Semesterparadis hihi
    Så...Visst kan drömmar bli verklighet :)

    Ha en härlig dag/Kram

    SvaraRadera
  4. Vackert! Hoppas din dröm blir verklighet.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Underbart med en liten stuga, hoppas drömmen slår in. Blir ju supernyfiken på kakan, håller tummarna att den blir fantastisk

    SvaraRadera
  6. Tack för titten och krya på dig hälsning hos mig:) Jag är en periodare vad gäller stugdrömmar. Ibland är jag så otroligt sugen och ibland ligger det lite mer på hyllan. Steg ett för oss är ändå att vi bor ihop och slippa pendla 20 mil (sedan 7 år). Det dröjer ett tag till pga av alla hemmaboende tonåringar...men sedan så:D
    Drömmar är fint att ha...de finns till bara för att förverkliga!! Kakrecept mottages tacksamt. Jag kan nog få min 16-åriga son att baka lite...ännu så länge har han inte tröttnat...utan hjälper mig gladeligen med allt jag behöver:)) Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Själv njuter jag lite till av sommar, sol o semester, men om två veckor när min vardag tar vid då är det rätt ok med höst. Vackra bilder vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Klart man måste få drömma....drömmen kanske blir sann så småningom ;))
    Ha en fin kväll!
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Vi har sommarstuga och det är såååå härligt! Slå till!

    SvaraRadera
  10. Visst är det trist att solbrännan försvinner så snabbt. Men minnena försvinner inte. Så kul med tjejkväll. Ha det så tåligt Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Låter härligt, drömmar hör till och rätt som det är slår de in!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Vackra bilder och vacker dröm... :) Kramar!

    SvaraRadera
  13. Nog är det svalare alltid. Känns att hösten är här. Kram.

    SvaraRadera
  14. Ha en trevlig kväll med dina vänner! ;-)

    SvaraRadera