torsdag 18 september 2014

När jag får gäster













Barnrum eller när jag får gäster
Temat denna torsdag.
Barnrum finns det här hemma. Tre just nu. Men när det minsta "barnet" snart är 18 år så det inte så intressant. De är oftast inte tillräckligt i ordning för att visa. Och killarna vill inte visa de...
Så det fick bli gästrummet.
Det rummet som äldste sonen hade när han var hemma från sin lägenhet. Men nu bor han här på heltid igen. Tills jobb dyker upp nånstans. Så därför plockade vi undan alla möbler i tv-rummet nere så han fick ta över det. Med sina möbler. Och ha det lite mer eget.










I gästrummet samsas gammalt och nytt.
Min (bara jag som ville ha vit...) bäddsoffa. Och tavlorna på de små valparna.
 En stor garderob står kvar här. Och förstör möbleringen av rummet. Men vi har inte kommit på nån bra lösning än. Och jag har mätt och funderat ska ni veta...
Så rummet används mest till förvaring. Om vi inte har övernattningsgäster.
Men också som sovplats för Chippen. Han gillar att ha eget rum ibland (Svea sover alltid hos oss).
Och ibland går jag in här för att titta på tavelväggen. För att minnas de goa söta valparna.



Vi närmar oss helg. En lugn hemmahelg var det tänkt. Planerna är dock ändrade så det blir en utflykt istället.
Men än så länge får ni ha en fin torsdag!
KRAM






11 kommentarer:

  1. Så söta de är, valparna. Och så fint ni har det i gästrummet.
    Denna utmaning skulle jag inte kunnat vara med på. Jag har inga barn, så barnrum finns inte. Vi har inte heller något gästrum. Vi bor litet i ett gammalt soldattorp.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder på valparna.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Mysigt rum & jag älskar dina voffsfoto ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  4. ååå,vad fint... vilka underbara bilder på dina hundar! så fina så. kram

    SvaraRadera
  5. Ååå det där är verkligen ett jätte fint rum ju. Å tavelväggen är så fin! Jag blir nästan lite tårögd..♥
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Fint gästrum ;))...och så fin tavelvägg du gjort med valp foton ;))
    Hopas inte min kommentar försvinner den här gången, hihi...
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Bara precis älskar väggen med alla vovvefoto.....så fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Men fotona...så fina! Älskade hundar!:)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  9. Så fint du har det! Vilka godingar på fotona :-)
    Önskar dig en trevlig helg
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar tavelvägg. Valparna är så söta. Visst är det konstigt att ens barn är så stora nu. Mina är 20 år och 17 år. Det dröjer nog inte länge förrän de flyger ut. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. så fint, och härliga bilder på de där små valparna...
    jobbigt med de där spam-kommentarerna... jag har alltid kommentarsgranskning på, men idag hade jag 154 stycken anonyma under skräppostfliken. Raderas ju i ett nafs, men det känns så onödigt. Har du fått ordning på det?

    SvaraRadera