onsdag 29 oktober 2014

Gott & nyttigt och träning




Som ni vet så försöker jag hålla lite koll på min vikt. Inte alltid det lättaste... 
Jag är noga på vardagarna och följer mitt matschema efter kursen jag gick med Herbalife men har unnat mig lite gott på helgerna. Och det straffar sig snabbt när det gäller mig!
Inte nöjd med pluskilona så nu är det 100%-igt som jag följer detta (eller åtminstone 95...)
Men för mig är det viktigt att äta gott. Här är ett tips på god middag: kyckling, rotfrukter och kvarg. 
Och jag får nog baka nåt lchf-gott i helgen för sötsakerna har jag svårt att låta bli...




Träningen är en viktig del också. Inte bara för min vikt utan för rygg/höft också. Och resten av kroppen...
Nya skor från Intersport.




 Blev sen från jobbet men mannen och jag tog oss till gymmet i alla fall. Och sen promenad. Så nu känns det ännu bättre att krypa upp i det där soffhörnet där jag trivs så bra. 

Hoppas ni haft en bra mittiveckankväll?!
KRAM



9 kommentarer:

  1. Duktiga ni är som hunnit inom gymmet. :-) Här har det inte blivit ngn träning idag, om jag inte räknar morgonens pass med att dela ut tidningar med sonen ( 7km snabb promenad). :-) Här försöker vi också att äta lite nyttigt i veckorna och sen unna oss lite gott på fredag o lördag, märker ju att kilona har en förmåga att fastna lite lättare nu för tiden. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig. Det peppar på mig att inte bli sittande i soffhörnet hela kvällen. Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Riktigt bra jobbat! Det handlar väldigt mycket om psyke. Att bestämma dig. Inte låta "jävulen" på ena axeln ta över tankarna utan bara göra det. Jag mår aldrig så bra som efter ett tränings eller motionspass. Det är ju själva belöningen och då vill man ju gärna trycka i sig nyttiga saker för kroppen och själen också. Kämpa på i denna anda. Jag tror på dig. Kram Josefin

    SvaraRadera
  4. Jag har slavart med min vikt men ska börja träna nu med min svägerska! Kram

    SvaraRadera
  5. Träning är också en stor del i mitt liv. Kosten likaså. Vill gärna ha något att tugga på på kvällen. Då det inte är godis längre. Blir det popcorn eller salta pinnar. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är med kost och träning. Jag får också tänka på vad jag petar i mig, men klarar inte av att äta efter något schema. Det är inte min grej, riktigt. Äter det jag vill ha, men tänker på mängderna m.m.
    Har precis kommit igång med mina PW´s igen efter uppehåll av sjuk trötthet och förkylningar :(
    Kram på dig och ha en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Ha ha vad rolig du är och ändrar dig till "i alla fall 95 procent", jag är likadan det är ju nästintill omöjligt att vara nyttig HELA tiden och hur roligt skulle livet bli då om man aldrig fick unna sig något. Träningen är också superviktig för mig som har ett stillasittande kontorsjobb man har liksom kommit till den åldern nu när det börjar kännas i kroppen om man sitter still en hel dag. Jag ska tjata om ståskrivbord också tror det är tusen ggr bättre.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Kvarg äter jag till nästan allt :) Det mättar bra eftersom det innehåller så mycket protein, och passar så bra i både yoghurt och som tillbehör till mat, blandat med tex dijonsenap. Jag tränar också, dels för att jag vill komma i form, dels för att man mår så bra av det. Lycka till med dina mål!

    SvaraRadera