tisdag 25 november 2014

"här sitter jag och känner in rummen"





Ljusstake - Fröken Funkis
Doftljus och tekopp - Indiska
Vasen har vi fått av vänner




Ja jag känner mig lite som Ernst.
Ikväll ska jag börja plocka upp adventssakerna, eller alla julsaker. Jag pyntar allt till advent. Förutom granen förstås, den får vänta. 
Så nu ska jag planera och känna av vad sakerna ska stå. 
Men jag vet att jag kommer flytta runt efter hand i alla fall sen...

Först ska jag dansa runt med dammsugaren. Trots att det är så nära minusstrecket det går just nu så är det inte torrt ute. Tyvärr.

Ha det gott!
KRAM



16 kommentarer:

  1. Lite Ernst inspiration skådar jag här! Själv har jag sett hans servis som kom
    nyligen till butikerna och har en liten känsla av att den skulle trivas hos mig!
    För nu gäller det att hitta den rätta julkänslan i både det ena och det andra!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Perfekt att känna in först innan man ger se på det hela... gillar det där citatet!

    SvaraRadera
  3. Jag är ledig imon och tänkte få ner mina lådor från vinden:-)
    Mysigt med stakar och stjärnor i fönstren

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Jag har släpat fram lådorna från vinden och en del har kommit fram, så mysigt :) Till helgen ska jag vräka på lite mer.

    Hoppas du har en mysig kväll,
    kram Catta

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att känna in rummet!!!! Det har jag inte börjat med än, men kanske i morgon.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Vad himla mysigt! Härligt när man känner det så där.. Kraam Pia

    SvaraRadera
  7. Så klokt, att känna in, innan man skrider till handling! Så fina bilder
    du bjuder på. Muggen var ju bara hur läcker som helst!
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Så härligt citat, att känna in rummet... Själv har jag alltid lite för bråttom framåt! Men imorgon måste jag komma igång, för det händer så mycket i helgen..
    Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Jag har tagit fram ljusstakar och stjärnor. Julpyntet får vänta lite. Fast snart kommer det nog också fram. Gillar julen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Visst är det mysigt att ta fram julpyntet?! Här har redan både ljusstakar och stjärnor kommit upp. Och jag är precis som du, flyttar runt och har mig. Men det tycker jag är lite terapi...skratt. Sätt på lite mysig musik och gå omkring och fixa. Tummen upp för det, skratt.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Ja, nu är man allt bra sugen på att få sätta fingrarna i allt julpynt. Jag pyntar också det mesta till advent för vi har inte så mycket saker och jag har inga röda tomtar... Däremot får granen vänta till någon vecka innan jul. Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Ernst, han små fina citat han. Snart startar hans julprogram på Tv. Det gillar jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Ernst är härlig. Gillar hans mjukhet.
    Jag ska börja lite ikväll och plocka fram saker. Känns så mysigt nu när det börjar närma sig "glittertiden"

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  14. Den där Ernst, alltså... ;)
    Jag gör som du, plockar fram allt till advent utom självaste granen. Och jag hinner också "piffa om" och flytta runt och byta plats på sakerna innan julafton är här ;)
    Kram och ha en fin "lill-lördag"
    /Maria

    SvaraRadera
  15. Mysigt. Jag fick ett ryck igår och plockade fram lite pynt, det kändes så väldigt grått och mörkt ute.

    Kram N

    SvaraRadera
  16. Adventspyntet är det mysigaste tycker jag! Stjärnor, stakar, blommor...mmmm :) Tomtar och sådant har jag nästan helt raderat från mitt "julhem"...

    Ha det fint, P

    SvaraRadera