onsdag 10 december 2014

Bland julbaket.






Ljusstake - IEMS
Kruka och hjort - Växtkraft
Ljuslykta - Virus


Här hemma har det bakats en del julgott. Jag försöker att inte äta för mycket sött. Lätt hänt den här tiden... 
Så jag bakar även en del lchf-recept. Som dessa lussebullar. Till mig och mannen. Sönerna vill ha "riktigt" fika. Och passar bra till min pappa när han kommer på besök eftersom han är glutenallergiker. 
Testade också att baka pepparkakor efter lchf recept. De blev dock mindre bra...
Recept på lussebullarna hittar ni här.




Ikväll då kommer de hit. Mina kollegor. Flera av de bor i andra städer så de är inte här så ofta. Ska bli så mysigt.
Hade fullt upp igår. Efter att ha kommit igång senare än vad jag tänkt mig så gick strömmen. Så mannen fick åka iväg och köpa nya säkringar. 
Men nu har jag läget under kontroll. Tror jag. 
Glöggmingel blir det ikväll i alla fall.

Ha en skön mittiveckandag!
KRAM




11 kommentarer:

  1. Mysigt med glöggmingel, funderar med på att ge mina tjejer det nu innan jul.
    Fina bilder som vanligt :) Annika

    SvaraRadera
  2. Här går också mina tankar till att försöka på mig lite mer "nyttigt" julgott. :-) Vi får väl se hur det går. :-) Mysigt med glöggmingel. Kramizz o ha en jättetrevligt kväll. /Laila

    SvaraRadera
  3. Mysigt med glöggmingel ♡ ....
    Ha det riktigt gott & Kram du fina!

    SvaraRadera
  4. Härligt det låter med glöggmingel. Hoppas du får en underbar kväll.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Roligt att träffa kollegorna på hemmaplan ;).........hoppas allt går bra och att ni får en mysig kväll.
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Går över mer och ,mer till glutenfritt. Inte för att jag får ont i magen eller så, men jag blir som en stor gasboll av mjöl.... Inte så roligt för familjen och omgivningen... *Skratt*
    Mmm, ser mumsigt ut! Du är så duktig att hålla igång med baket!
    Önskar Er en trevlig kväll, kram Kate

    SvaraRadera
  7. Mysig med glöggmingel. Själv har jag inte riktigt kommit igång med julbaket, men snart så. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Mmmm ser gott ut och så härligt med glöggmingel. Här har det inte bakats nästan nåt bara lite julstjärnor men kanske i helgen, men ett pepparkakshus skall fixas till det är ett måste hemma hos oss =) Hoppas att ni får en toppen glöggkväll. Kram/Linda

    SvaraRadera
  9. De där såg gott ut... Så himla gott!!

    SvaraRadera
  10. Hoppas ni haft det mysigt och att säkringarna håller. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera