tisdag 30 december 2014

Tillbakablick...







När jag tänker tillbaka på året som varit så slår det mig hur fort ett år går.
Det har gått fort och hänt så mycket och ändå inte... De där "stora" sakerna som jag hoppades på har det inte blivit något av. Men mycket annat har hänt. Och jag fortsätter att hoppas.


Började året mindre bra med maginfluensa men den gick snart över. Gick med i Herbalife´s viktutmaning och det gick bra sen har det gått upp o ner (mest upp...) men jag har lärt mig vad som krävs för att komma ner i den vikt jag vill och det kommer bli svårt....
På våren blev det mycket firande. Sönerna fyllde i januari, mars och april. Februari där emellan firade mannen och jag 20-årig bröllopsdag.
I maj månad åkte jag på första resan till Turkiet med bästa vännen. Jag fick äntligen upp fotoväggen på valparna som fyllde året och då hade vi valpträff. 
Juni månad handlade mest om bal och student för mellansonen.

I juli kom den efterlängtade semestern och det blev en tur till Turkiet igen med mannen, minstingen och flickvännen. Och vilken sommar vi fick, jättefin.
Äntligen kom jag iväg på mitt första jätteroliga bloggevent i augusti. 
Hösten rullade på i all hast och här hemma handlade det mest om nya jobb. Tyvärr inte för min egen del men mannen fick ett nytt spännande jobb. Mellansonen har varit på flera olika arbetsplatser på kortare vikariat och nu ser det ut som det kommer lösa sig till våren. Även äldste sonen fick efter ett kort vikariat, nytt jobb i Växjö så nu letar han efter lägenhet där.
Vi kollade också på en stuga men backade till slut.
December månad kom med allt pyssel och bak som det innebär. Det såg inte ut som det skulle bli någon vinter denna månaden men nu har vi fått vackert vinterväder.

Och imorgon firar vi nyårsafton. Och siktar in oss på 2015!
KRAM


16 kommentarer:

  1. Tycker det låter som ett kanonår, och så kul att man fått följa med på "resan" :)
    Jag hoppas att jag kommer iväg på bloggevent 2015, och får träffa sköna tjejer som du mfl =)

    Kram & Got Nytt!!
    Catta

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År vännen o tack för att jag få följa med i ditt liv genom bloggen, alltid lika roligt att kika in till dig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Visst går ett år fort och mycket händer på ett år... stort som litet!
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Ett år med många härliga stunder att se tillbaka på. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Kul att få lite av dina återblickar så är. Ett härligt år.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Härlig tillbakablick! Mycket roligt du gjort under året.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Önskar dig ett Gott Nytt År, tack för all härlig inspiration du delat 2014. Har varit mysigt att följa dig, ser fram emot nästa år, kram

    SvaraRadera
  8. Kul att höra om ditt år. Kommer säkert bli ett kanon år 2015. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Roligt att få se vad som hänt under detta år. Jag önskar dig Ett Gott Nytt År.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Hej,
    Låter som ett händelserikt och trevligt år.
    Jag vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År och tacka för det gångna året med fina och inspirerande inlägg!

    Kram Sabina

    SvaraRadera
  11. Visst händer det fantastiskt mycket på ett år!
    Det är bra med tillbakablickar på det sättet, att få lite koll på vad som varit.

    Ett gott nytt år till dig/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Ett år går fort men det händer en hel del. Önskar dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt År. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Vad kul att läsa om ditt år. Ett år går fort jag håller med. Håller också med om att det krävs en del om man vill ha sin idealvikt:) jättekul att träffa dig IRL på bloggeventet.hoppas det blir fler gånger! Fint slut och ett gott nytt! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Låter som ett härligt år... önskar dej ett gott nytt 2015!

    SvaraRadera
  15. Det ska bli spännande att se vad 2015 bär med sig för trevligheter. Jag hoppas att en av dem är att vi får möjlighet att ses när jag är i mina gamla hemtrakter. :)

    Gott Nytt År!
    Kram Linda

    SvaraRadera