onsdag 25 februari 2015

Dagens gröna tips...







Pysslat med mina växter. Planterat om en del. Fyllt på med fräsch jord på några. Och slängt andra. De som hade gjort sitt.
Så jag köpte några nya. Passade på att ta med ett par från växt avdelningen på Maxi. När jag ändå var och storhandlade.





Blev en fjädersparris. Till sonens rum. Hoppas den klarar sig där nere i källarfönstret.




Blev också en Plättar i luften. 
Båda växterna till bra priser.




Jobb, promenad eller kanske en joggingtur innan kvällens trevligheter. 
Tjejträff.
Alltid lika mysigt att träffa de där väninnorna.

Hoppas ni får en bra lille lördag!
KRAM



15 kommentarer:

  1. Här skulle blommorna absolut behöva planteras om med lite ny jord, och en del skulle nog behöva slängas... Dessutom ställde jag ju undan pelargoner sent i höstas... Kanske dags att återuppliva dom... om det går!!!???
    Njut av joggingturen & tjejträffen ikväll :)
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Åh va mysigt att pyssla om blommorna. Jag tar mig sällan tid för det. Men det kanske börjar bli på tiden plus inköp av några nya nu när det känns som om våren är på G :-)
    Ha en fin dag.
    Kram Carola

    SvaraRadera
  3. De där fjädersparrisarna brukar vara tåliga, så den klarar säkert att stå lite mörkare.
    Jag har precis börjat pyssla om mina pelargoner efter vintervilan, får väl se om det går att väcka upp dem igen ,annars kan man ju alltid köpa nya.

    Önskar dig en fin kväll nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Fjädersparrisen är verkligen snygg, hade aldrig sett en sådan innan vi fick vardagsrummet fixat med hjälp av tidningen Alltihemmet, sedan dess har jag haft flera. Ganska tåliga måste jag säga trots mina ogröna fingrar:)
    Vad mysigt med tjejträff. Jag ska också ut och äta med en tjejkompis ikväll, ser verkligen framemot det.

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med lite nya växter!! Jag har sneglat på fjädersparrisen flera gånger men varit rädd att jag ska ha ihjäl den innan vi ens har hunnit hem :) Kanske ska våga mig på en ändå.
    Tack för dina fina ord inne hos mig <3
    Ha en fortsatt härlig dag!
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Jag älskar plättar i luften. Har du provat att flytta ut dem under sommaren, hjälp vad de växer då. Hoppas du får trevligt i kväll. Jag ska på föreläsning med Bodil Jönsson du vet hon som pratar om tid.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Önskar att jag hade "gröna" fingrar, känns som om det räcker med att ja tittar på växten så dör den...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också plättar i luften =)
    För ca en månad sedan köpte jag några pärlhyacinter på Maxi och vips så hade jag bladlus på de blommor som stod i det fönstret.
    Inte kul, borde nog ha bytt jord så som du gjorde.
    Hoppas du har en mysig kväll med dina tjejkompisar.
    Kram, Annika

    SvaraRadera
  9. Alla min krukor i vardagsrummet står tumma. Jag skulle verkligen behöva nytt grönt......Skärpning Nettan! Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Man blir sugen på nya blommor så här på våren...jag ska på Blomsterlandet i morgon och köpa vårliljor och tulpaner och en
    ampel lilja. Såg att dom hade erbjudanden. Idag har vi tittat på tapeter...oj vad svårt att välja...
    Kram bia

    SvaraRadera
  11. Så bra med hyfsade priser. Ser superfina ut dina växter Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Härligt med nya växter!
    Sparrisen har jag och den är mycket lättskött. Plättarna i luften får man ju däremot inte glömma vattna, vilket jag brukar göra efter ett tag... Men fina är dem ;-)
    Ikväll ska jag på AW med mina tjejor, ska bli kul :-)
    Ha en trevlig kbäll!

    SvaraRadera
  13. Mysigt med nya växter. . . och tjejhäng.

    Kram N

    SvaraRadera
  14. Riktigt fina växter och jag gillar dina krukor skarpt!

    Vad kul med tjejträff det brukar vara en rejäl energiboost!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Fina växter !
    Tjejträff det lever man länge på, så roligt.
    Kram Pia

    SvaraRadera