söndag 8 mars 2015

Söndag med vårkänsla.



På morgonpromenaden var det kallt och blåsigt. Och här blåser det fortfarande men solen skiner! Underbart. 
Mannen fick vårkänslor och åkte ut till golfbanan. Vårkänslor även för mig så jag tvättade sängkläder och hängde ut. Så skönt med nybäddade sängkläder som har torkat ute. 



Även vovvarna fick vårkänslor när de kom ut.



Nu ska jag ut och promenera i det fina vädret sen tänker jag sätta mig i lä mot väggen i solen och läsa. 


Borde verkligen putsa alla fönster istället. De är hemska! 
Men fortfarande förkylning kvar i kroppen så energin saknas... Och hostan på nätterna vill inte släppa. Ja jag är lite gnällig. Killarna tycker det verkar som att jag fått en "manlig förkylning" haha. 


Hoppas ni också har en vårfin söndag!?
KRAM




20 kommentarer:

  1. Halloj!
    Åh vad härligt med nytvättade sängkläder & torkat dom utomhus.
    Här är det blåsigt och kallt idag, hade också planerar att sitta med näsan
    mot solen och njuta en stund hihi.
    Krya på dig kram Arja

    SvaraRadera
  2. Härligt med sol, tyvärr har vi ingen sol här hade lite tidigare idag, men den försvann fort.
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Åh jag hade också planerat att sitta mot en husvägg och sola idag men det fina vädret hittade inte alls hit, storm och nu regnar det småspik , trist, får roa mig med annat istället :) härligt med utestängda lakan ! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Här har det blåst storm men ändå varit soligt och fint. Så vi var ute och gick och barnen cyklade och efter det satt vi på framsidan i solen och njöt. Men nu har det blivit riktigt molnigt ute och inget vidare alls. Burr!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Du har haft mycket bättre väder än här, blåsigt och mulet, och även duggregn nu i eftermiddag. Å första utetvätten, så lyxigt.
    Krya på dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ja idag har det varit en vårdag på ostkusten, där man känt livet i sig! Några nytvättade lakan har jag inte hängt ut på tork, men
    jag placerade mig själv på balkongen med en tidning och blev röd på näsan av solen! Nästan så man anar att det blir sommar i år också!
    Trist med din förkylning som inte vill släppa taget!

    SvaraRadera
  7. Här har det varit grått och blåsigt :(.
    Låter ju superhärligt med promenad i solsken, förstår att det blir vårkänslor.
    Fy så trist med förkylning. Krya på dig nu!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Så härligt det ser ut med lakan på tork utomhus!
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga vårbilder! Man kanske skulle har försökt hitta lite lä idag. Hade inte en tanke på att sitta ute eftersom det blåste så kallt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Jajamän - nu är vårkänslorna här på riktigt!
    Så himla fin torkställning ni har! Jag har ingen alls jag, eftersom vi har en ganska liten trädgård och ingen bra plats för en torkställning, men en sån som du har behöver man ju sannerligen inte skämmas över! Jättefin!
    Tråkigt med en seg förkylning - krya på dig!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  11. Underbart med renbäddat som fått torka utomhus, inte mycket som slår det.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Hemma på min gata så har det blåst mycket idag, men vindarna var varma idag.

    SvaraRadera
  13. Det är så härligt att kunna hänga ut tvätten. Det har jag också gjort idag. Det doftar ljuvligt. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Sol och blåst här med!
    Härliga vårbilder du bjuder på!
    Jag måste försöka få mannen min att bygga en sådan där fin torkställning åt mig med. Vägrar sätta upp en ful torkvinda och jag vill ju kunna hänga ut tvätten!!! ;)
    Kram och ha en fortsatt fin kväll!
    /Maria

    SvaraRadera
  15. Åhh, nu blev jag också sugen på att hänga ut tvätten, det får nog bli så i morron! Härliga hundar ni har, våran fick nog lite gäldjefnatt idag - sprang ner till sjön och drack vatten flera gånger! ha en fin vår vecka! Kram Lotta

    SvaraRadera
  16. Hur härligt som helst att få hänga tvätten utomhus! Kram

    SvaraRadera
  17. Fniss.. .manlig förkylning, den var bra. Tror alla haft
    sol idag utom vi, här har det varit riktigt tråkväder.
    Härligt och kunna hänga ut tvätten.
    Ha en bra vecka och krya på dig
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  18. Att läsa i solen tycker jag låter mycket bättre än att putsa fönster, de finns ju kvar till en annan dag!
    Ha en skön start på veckan!

    SvaraRadera
  19. Det är så härligt att läsa på bloggarna nu, alla verkar ha fått lite mer energi nu när våren kommit. Vi borde få medalj efter att ha klarat av den långa vintern eller hur?!
    Härliga bilder på hundarna!

    SvaraRadera
  20. Det är underbart när man kan hänga ut sin tvätt. Det luktar så gott när man tar in den sen. Fina bilder på dina hundar. Kram Susanne

    SvaraRadera