torsdag 26 mars 2015

Tjejerna kan komma!



¨

Ja kanske inte nu, än är jag inte färdig, men snart kan de komma mina fina vänner.
För nu är det dukat. 



Våreld står på bordet och idag blev det påskservetter.


  

Och t o m så har några fjädrar fått komma fram.




Ibland blir jag så trött på mig själv. Igår skulle jag göra ett nytt recept på bröd som jag inte gjort tidigare, läste inte hela receptet så upptäckte på kvällen när jag gjort degen att det skulle jäsa flera timmar. Så det fick jäsa över natten och så bakade jag det tidigt idag på morgonen.
Misslyckades också med kakan så sent igår kväll bakade jag en ny. Som jag heller inte blev nöjd med (trots att jag gjort den innan...)
Så på lunchen idag så har jag handlat och bakat en ny och nu en helt annan kaka.
Har man inte jobb så kan man ju skaffa sig!


Nu ska middagen lagas och det ska bli så kul att träffa tjejerna sen.
Redan torsdag, så skönt!
KRAM




17 kommentarer:

  1. Härligt med vänner över på middag, hoppas kvällen blir super! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har piffat ! Kul med tjejerna på middag.Ha en skön och mysig kväll.Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Så fint & mysigt du fixat till ♡ ...
    Ha en underbar kväll/Kram

    SvaraRadera
  4. Det där känner jag igen, man tror att man har allt under kontroll och så har man missat läsa hela receptet!
    Det ser väldigt inbjudande ut med din dukning och Ni får säkert en toppen kväll runt bordet!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Så typiskt när man ger sig på och baka något nytt...............i alla fall när jag ska baka enligt nya recept så nog sjutton misslyckas det.
    Men tur du redde upp det ändå........................

    Ha nu en fin kväll och njut av din fina dukning,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Men åh, sånt är ju jobbigt, jag är likadan och läser bara hälften.
    Men mysigt med tjejträff, sånt är alltid roligt.
    Fin kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Så trevligt det ser ut, jag skulle gärna sitta ner vi det findukade bordet.
    Kram o ha en kul kväll //J

    SvaraRadera
  8. Så mysigt med tjejkväll... fast det låter som en hel del jobb! :-)

    SvaraRadera
  9. Vad trevligt att bli välkomnad med den där dukningen! Jag hoppas du blev nöjd till sist med det du bjöd på!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Super fin dukning!! =) Ja,ibland blir saker och ring inte som planerat...KRAM

    SvaraRadera
  11. Så fint du har dukat!
    Hoppas ni har en riktigt trevlig kväll:) Trots att det inte alltid blir som man tänkt sig ;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Å vilken fin dukning och himmel så mysigt med tjejkväll...
    Så ler jag åt att du bakade om flera gånger...hade jag aaaaldrig gjort...jag hade nog köpt nåt färdigt..
    Du är duktig du!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  13. Så fint du har dukat. Ha så resligt. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Hoppas att ni hade en riktigt härlig kväll!
    Ser fint ut och påsktema är ju passande minst sagt=)) Ska bli skönt med långhelg snart!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  15. Åh va fint du har dukat och duktig du är som bakar och bakar om. Jag hade handlat nåt färdigt för jag har blivit så stressad om det drabbat mig. Och arg :-) Då är affären bra :-)
    Du får skriva några rader sen om vad det bjöds på.
    Trevlig helg.
    Kram Carola

    SvaraRadera
  16. Tjejmiddag bästa energiboosten!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Inbjudande dukning!
    Ha en bra helg och krya på dej!
    Susanne

    SvaraRadera