söndag 26 april 2015

My sunday




Kom upp alldeles för sent idag. Ställer alltid klockan även när det är helg. Efter att kommit i säng sent och varit vaken flera gånger i natt så stängde jag omedvetet av klockan och fick en längre sovmorgon än jag tänkt mig...

Det har ändå blivit promenad, gymträning, lite trädgårdsfix (blev inte mycket går eftersom det spöregnade när jag väl kom ut!) och så har mannen och jag varit på en kort utflykt. 


Köpte lavendel igår som har planterats i krukorna från Zeta´s.
 Kanske blir jag bättre på att fixa i trädgården nu när jag har fina trädgårdshandskar... Köpte ett gäng nya när vi var på Plantagen för ett tag sen. 


Så kul att se allt som händer i trädgården nu.
Rabarbern har redan kommit långt så snart kan jag baka rabarberpaj som är poppis hos killarna. 



Här är en som trivs den här tiden på året. Han vill helst ligga ute hela dagarna. Lydig som han är så får han vara ute mycket, han lämnar aldrig trädgården fast vi inte har staket.

Den här tjejen är också gärna ute men då ska matte vara med annars följer hon hellre med in.



En promenix till sen ska jag fortsätta i trädgården innan jag fortsätter här inne. Ligger ju lite efter dag...

Vad har ni haft för er denna söndag?
KRAM




13 kommentarer:

  1. Härligt med sovmorgon på söndag, det får man väl unna sig! Här har det regnat idag så min planerade löprunda blev ett pass på crosstrainern istället. Har varit på 1-årskalas idag och ätit massor med tårta, därav denna träning.
    Igår hann jag med lite fix på gården när solen sken. Fina krukor du har köpt!
    Skön söndagkväll! kram Sabina

    SvaraRadera
  2. Tog mej en sovmorgon jag också =)
    Vädret har varit väldigt växlande här i dag. Men han med en prommis med vovven medan solen sken.
    Härligt med rabarber. Här uppe i Sundsvall har den inte kommit lika långt som hos dej .. men med lite sol och värme blir det nog mer fart.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Idag har det inte blivit mycket gjort då jag har haft ont i ryggen (ryggskott..)
    Vad gott med rabarber! Våra har också börjat komma upp :)
    Sååå fina hundar du har! Jag älskar hundar och är uppväxt med hundar. Tyvärr så har jag ingen nu, men kanske att jag skaffar en vovve någon gång i framtiden :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  4. Ja, din tim låter som min tik :)
    Hon ska med vara där matte är hela tiden.
    Så fina dom är dina hundar.

    Jag har inte varit i trädgården som du idag, men jag har inhandlat en del till den.
    Så i nästa vecka ska det pysslas lite. Hoppas på bra väder bara..

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. din tik.. skulle det vara ;)

      Radera
  5. Skönt med sovmorgon. Jag brukar också ställa klockan för att inte sova bort hel dagen Du har ju ändå hunnit med en hel del. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Halloj!
    Vilka fina krukor du har köpt, dom gillas :O) Här är en som också sov länge idag,
    men ibland behöver man även att göra det hihi. Har varit på kalas idag och ätit massor
    utav god tårta & kakor.
    Kram Arja

    SvaraRadera
  7. Jag har en treåring en livslevande väckarklocka ;-)
    Men ibland får man njuta av en sovmorgon...
    Här har det också fixats i trädgården..

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Otroligt fina hundar!!
    Ha en bra vecka :-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Med fina trädgårdsprylar kommer man långt, jag köpte leomönstrade handskar och GardenGirlbrallor ,
    nästan så att ogräset rensar sig själv ....eller kanske inte haha men det är åtminstone roligare :-) Ha en fin start på veckan .
    Kram B

    SvaraRadera
  10. Brukar också vakna av mig själv. Men visst blir det inte som man tänkt sig om man sover lite länge. Fina krukorna är. Duktiga och vackra är vovvarna. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Så ljuvligt att få vara ute mycket och fixa nu :) Man blir så glad. Ha en toppen dag <3

    SvaraRadera
  12. Fina vovvar- de är så fantastiska våra husdjur som förgyller livet på alla de vis!
    Du kanske behövde lite sovmorgon idag...jag går med upp samma tid oavsett vardag eller helg. 06.15 ringer klockan;-).

    SvaraRadera