måndag 20 juli 2015

Rhodos gamla stad




Halva semestern har redan gått och jag har påbörjat semestervecka nummer tre. Å det går alldeles för fort....
Redan drygt en vecka sedan vi kom hem från Rhodos. Hade inte ens kollat igenom alla bilderna men igår kväll fick jag tid till det.
Så här kommer det lite bilder från Rhodos gamla stad också.


Fantastiskt fina gator, måste tagit väldigt lång tid att lägga all denna stenen så prydligt....




Fanns massor med olika småaffärer (eller egentligen var det ganska mycket lika saker de sålde). 
Vid hamnen låg det några riktigt maffiga "båtar".



Mannen och jag i blåsten...
Fin mur runt hela staden. 


Vi hittade en mysig lite restaurang där ägaren pratade väldigt bra svenska. Han var gift med en svensk papegoja sa han, haha.
Jättegod mat var det där.



Hemmadag idag. 
Tvättat allas sängkläder och de hann nästan torka innan det kom regnskur. Har också bakat bröd. Men kopplat av mellan sysslorna och kollat inredning på pinterest. 
Vi ska försöka få färdigt i arbetsrummet/gästrummet innan semestern är slut. Som alltid kommer det nån oväntad utgift (vi har haft flera innan på bilarna) bara jag säger ordet möbler... Vår tv gick sönder precis innan semestern! Mannen lämnade in den idag och det ser ut som det får bli en ny.
Imon åker vi i alla fall och kollar lite nya möbler på Ikea och Mio.

Ha det gott!
KRAM






13 kommentarer:

  1. Ser superhärligt ut. Hade gärna åkt till ett varmt land. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så fint o mysigt det ser ut. :-) Här sitter vi precis och kollar om vi ska bila söderut nästa vecka...vi får väl se hur det blir. Kramizz o lycka till med möbelletandet/Laila

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, älskar Grekland. Vi åker till OBC påKreta i september, längtar.. Men först lite mer sommar här hemma förhoppningsvis, är oxå inne på min 3:e vecka. Går alldeles för fort!

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder. Grekland är vackert. Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Ja, nog går tiden fort allt! Jag har absolut inga problem att få tiden att gå när jag är ledig!
    Det ser jättetrevligt ut på dina bilder! Jag var på Rhodos 2006, och jag håller med om att det är fint i Rhodos stad! Man längtar lite efter sol- och badsemester när vädret är som det är här hemma...

    Kram // AH

    SvaraRadera
  6. Ja när man är ledig går tiden alltid för fort!
    Vi fick med en riktigt trist oväntad utgift idag... maken fick fortkörningsböter på nästan 3000... SÅ.HIMLA.TRIST!
    Men sånt är livet ibland ju..
    Vilka härliga bilder från er semester!
    Var på Rhodos för många år sedan, det är himla fint där :)
    Jag börjar nu se slutet på mitt tvättberg efter semestern;-)
    Ha de fint nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Jättelänge sedan jag var på Rhodos men glömmer inte hur vackert det var. Jobbigt när en massa oförutsedda utgifter dyker upp.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Underbart - Så vackert ♡ ...
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  9. Aldrig varit på Rhodos, bara Kreta och Kos. Är nog mest kär i Kroatien och så Mallis... Din favvo?

    SvaraRadera
  10. Härligt ni har haft det :) kram Diana

    SvaraRadera
  11. Så härligt....det är säkert 20 år sedan jag var där men det känns igen. Så vackert. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Så vackert! Dit skulle jag vilja åka. Kram

    SvaraRadera
  13. Så härligt! Det var länge sedan jag var i Grekland. Jag och maken har en weekend bokad i september till Madrid, känns bra nu när sommaren har varit sisådär....Kram Stina

    SvaraRadera