måndag 31 augusti 2015

En ny vecka är igång





Måndag. 
Och ny vecka har startat.
Helgen gick som vanligt väldigt fort men en del fixat blev det.
I trädgården har en hel del gula blad och annat visset har klippts bort. Rabatter har krattats. 



Svea tappar det mesta av sin päls (vilket syns här hemma...) Räcker med ett tag med kammen så är den full. Chippen håller sig i bakgrunden och hoppas att han slipper kammen. Men även han snyggades till. Kammade och klippte de båda.


Täcken, kuddar, sängkläder och en massa kläder har tvättats. 
Även en del växter här inne har fått en omplantering. 


Lådor har städats i jakt på den externa hårddisken (letar efter gamla bilder) men den har fortfarande inte dykt upp. Jag har väl som vanligt lagt den på nåt bra ställe...


Ja det var min helg det. Inte mycket spännande som hänt men jag känner mig ändå sådär löjligt nöjd när jag får sånt här gjort.
Och på fredagen var vi i alla fall ute och åt mannen och jag i Värnamo. Lite shopping blev det där också innan vi åkte hem efter stygn borttagningen.


Kväll redan och jag har nu landat i soffan. 
Hoppas ni har fått bra start på veckan!

KRAM






12 kommentarer:

  1. Vad flitiga ni varit och fina hundarna. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Härligt att få så mycket gjort. Här hemma händer ingenting just nu, varit på landet i helgen och nu är jag sjuk.
    Fina bilder, snygg perenn i vitt.
    Söta Svea och Chippen:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Massor du fått gjort. Här måste också fixas till i rabatterna. Kommer ihåg när vår jycke levde hur mycket hår man hade överallt under fällperioderna.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att det inte är bara jag som lägger saker på "ett bra ställe". Jag har haft en skön helg med trevligheter och besök hos mamma och pappa. Lite dåligt samvete får man när man ser deras fina trädgård. Men så har mamma jobbat hos trädgårdsmästare sen jag var liten. Kan kanske förklara en del. Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Förstår att du känner dig nöjd. Härlig känsla när man har fått gjort så mycket. Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Härlig känsla när man har fått gjort så mycket. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Det är skönt att få sånt där gjort!
    Och hundhår...finns massor här också=))

    Kram och skön vecka // Hannis

    SvaraRadera
  8. Ja men åh så bra jobbat! Sånt där mår man ju jättebra av!

    Du ser ut att ha en jättefin trädgård!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att ha fått gjort en massor! :)kram

    SvaraRadera
  10. Kanske inte så kul men väldigt väldigt skönt när det är gjort :)

    SvaraRadera
  11. Den där löjliga känslan är underbar när man fått rensat och städat undan

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Låter som en helt underbar helg tycker jag...
    Särskilt den underbara känslan när man hunnit med en hel massa..
    Kram Katarina

    SvaraRadera