torsdag 27 augusti 2015

Uteväxterna









Ikväll känns det verkligen som höst ute. Regnat hela kvällen.
Funderar på vad jag ska göra med mina uteväxter när de inte kan stå ute längre. Har ingen bra plats att ställa de på. Får bli i vardagsrummet. Vid de stora fönsterna. Kommer förmodligen att se ut som ett växthus där nere sen...
Men så får det bli. Vill ju att de ska överleva vintern!

Landat i soffan efter hel dag på jobbet. Och kvällspromenad med vovvarna och vännen min med sin vovve. Vi tog en fika också medan regnet smattrade utanför.

Ha en go kväll och imorgon är redan fredagen här!
KRAM



10 kommentarer:

  1. Mysigt med en fikastund i väntan på att regnet ska dra förbi. Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Viss vill man övervintra sin växter. Så fint. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Tack för en mysig promenad tillsammans med er och gott fika. Lycka till imån<3.

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Jag är så dålig på att ta hand om mina gröna. Jag har ju garage men.......
    Önskar dig en fin dag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Det är svårt när man har större utväxter som inte klarar kylan. Jag har samma problem. Jag har haft mina oliver i garaget, men där är egentligen både för varmt och för mörkt, helst ska det ju vara antingen eller. Ju varmare desto mer ljus. Ett uterum som håller nollan vore bra, men det har vi inte.
    Underbart med fredag idag, jag känner att en förkylning nog är på gång.
    Fin helg till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jag är urdålig på att låta mina få växter få övervintra, men får skylla på att jag inte har ngn riktigt bra plats till dem. Försökte ngt år med garaget, men glömde tyvärr bort dem, då jag inte är i garaget så ofta. :-) Kramizz och ha en fin Fredag/Laila

    SvaraRadera
  7. Jag har inte heller någon plats att övervintra mina växter på så de får nog flytta ut till mamma och pappa tror jag :-)
    Hur mår ögonen? Jag börjar nästan kunna se obehindrat nu och det är bara lite svullnad och blåmärken kvar, men jag börjar se ett resultat!!
    KRAM och trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Det är inte lätt att hitta något bra ställe för vinterförvaringen om man inte har ett uterum eller liknande. Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Så fina växter du har. Och förstår att du vill ge dem en bra övervintrings plats också. Hoppas du får en fin fredag. kram Annika

    SvaraRadera
  10. Ja jag har ett gäng pelargonier som ska flytta in snart! Och så blev jag med olivträd i somras också.
    Det löser sig. :)
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera