måndag 28 september 2015

Helgen





Köksön på altanen står kvar.
Vet inte om den flyttas undan. Den får stå kvar där ett tag till i alla fall. Om vi blir sugna på grillat.

Det vackra vädret gjorde att sängkläder kunde torka ute. En sista gång...



Altanfix har det varit. Möblerna får ta vinter under presenning. Olivträden är kvar men snart får de också komma in.
Det mesta har vissnat i trädgården. Men några blommor lyser färgglatt där i landet.


Tiden ute blir mindre och mindre. Vi kurar ihop oss inne istället. Och det hör hösten till. Och jag gillar det. Jag gillar alla årstiderna. Om de bara är som de ska vara....

Idag är jag i Kalmar. För att träffa goa tjejer. Utbilda mig. Och umgås.
Stannar där över natten. Hos min syster. Så jag hinner träffa henne en stund också.

Ha en bra start på veckan!
KRAM



10 kommentarer:

  1. Sköna höstbilder från trädgården. Är lite avis på er träff i Kalmar. Hälsa! Kraaaam pia

    SvaraRadera
  2. I helgen har det ändå varit lite kvardröjd sommar tycker jag trots att luften varit sådär underbart krispig som bet bara går på hösten.

    Ha det fint i Kalmar! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja vilket vackert väder vi har haft i helgen!önskar dig en fin måndag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Underbart väder! Bara att njuta, och det har jag gjort i solen hela dagen idag, med alla barnen. Härligt du får det. Umgås både med väninnor och syster, och dessutom få utbildning!
    Önskar Dig en ny fin vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  5. Snyggt....än går det att grilla. Hoppas ni har riktigt trevligt i Kalmar. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Snyggt....än går det att grilla. Hoppas ni har riktigt trevligt i Kalmar. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Så skönt att ha fixat i ordning inför hösten. Hoppas hinna med det nästa helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Själv har jag inte hunnit fixa till höstblommor.....tänkte inte ha så mycket i år, lite ljung bara...på bron...
    Men det är så fint hos andra...
    Ha det gott !
    Bia

    SvaraRadera
  9. Nu ska det bli väder till denna helg som kommer. Så då kanske grillen kommer till användning.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Hej och tack för titten. Vilket härligt foto på lakan som hänger på tork. Var länge sedan jag kunde ha tvätt ute men kan fortfarande känna den där speciella doften i näsan.

    SvaraRadera