lördag 7 november 2015

Denna dagen




Idag var jag uppe tidigt. Eller egentligen inte. Brukar gå upp sju halv åtta på helgerna, Idag var jag dock tvungen att gå upp senast sju. Har jobbat på förmiddagen. Inventerat. Det gick smidigt.
Efter blev det en långrunda i skogen igen. Vill verkligen passa på att vara ute i skogen på helgerna eftersom det är mörkt ute när jag åker till jobbet och lika mörkt när jag kommer hem.
Får fortfarande inte träna efter ögonoperationen heller, förutom promenader så de får bli lite längre nu.


Idag är det också 
Kladdkakans Dag
Jovisst. Läste det nånstans igår så när jag bakade till Fars Dags middagen (imorgon) så rörde jag ihop en kladdkaka också.



Så här gjorde jag:
100 g smör
2,5 dl socker
2 ägg
1 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Smält smöret. Rör i ägg och socker och sedan resterande ingredienser.
Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant. 
Grädda i 200 grader ca 15 minuter.
Strö över florsocker och servera med vispad grädde.



Blir en lugn kväll hemma denna lördag. Jag ska försöka få till en inbjudan här ikväll, får väl se om jag lyckas...

Önskar er en mysig lördagskväll!
KRAM



9 kommentarer:

  1. Mums för kladdkaka...det gillar jag ;).....i morgon blir det dock tårta hos mina föräldrar...åker upp dit på FARS DAG ...dom bor fem mil härifrån, men det tar bara 40 minuter dit, så det går bra ;)
    Ha en fin fortsatt helg!
    Bia

    SvaraRadera
  2. Har varit sugen på kladdkaka ett tag. Får nog ta och baka en om det är kladdkakans dag. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott. Här blev det ingen kladdis, men mycket annat. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Barnen och jag bakade kanelbullar igår, sen såg jag på diverse sidor att det var kladdkakans dag...
    Gott med både och i och för sig

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Bra att kladdkakan fått en dag, så gott. Tyvärr
    åt vi ingen igår, men kanske idag...
    Ha en fin söndag och kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Kladdkaka är så gott.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  7. Slurp vad gott!! Det är farligt att blogga...;)
    Får nog bli en här ikväll också:)

    Ha en underbar söndag!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  8. Åt tyvärr ingen kladdkaka i går, kanske får ta igen det idag :)
    Önskar dig en fin söndag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Kladdkaka är alldeles för gott, frestande bilder du har lagt ut..**
    Kram/

    SvaraRadera