måndag 4 januari 2016

Fortsätter med lediga dagar






De senaste kvällarna har vi lagt oss tidigare. Tänt ljus i sovrummet och kollat på serie.
Gåsmamman.
Kan rekommendera denna. Lagom lång serie med sina 8 avsnitt. Och spännande.



Många börjar vardagen idag. Inte jag. Vi stänger vårt företag dessa två dagar innan Trettondagen. Just nu känns det väldigt skönt att ha ledighet nu istället för mellandagarna (jag hade även en dag ledigt då också).
Älskar dessa dagar som jag kan köra i "intervaller". Jobba, här hemma, för att sedan sätta sig och koppla av en stund. Inga tider att passa utan jag kan ta dagen som den kommer.

Jag var uppe strax efter att mannen och yngste sonen (som jobbar extra i mellandagarna) åkt till jobbet. Har fejat ute i köket men sitter nu framför dator med andra koppen te och tända ljus. 
Väntar in dagsljuset innan vi tar oss ut på en morgonpromenad. Elva grader kallt idag så det får bli flera korta rundor.
Ska städa bort julen och fortsätta att rensa i förrådet.


Ha en bra start på veckan!
KRAM




18 kommentarer:

  1. Jag har masat mig upp idag men det känns inte så jobbigt eftersom det snart är ledigt igen ;)

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Jag är också ledig tills på Torsdag, så rackans skönt.
    Tack för tipset om serien, då tipsar jag om RIVER om du
    inte sett den ännu :O)
    Ha d gott Kram Arja

    SvaraRadera
  3. Skönt att hasa runt i myskläderna ett tag till,
    själv börjar jag jobba på torsdag, bra att börja med
    kortvecka så man inte sliter ut sig ;) ;)
    Önskar dig en fin dag ! Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vi har sett hela Gåsmamman, så himla superbra!
    Lediga dagar kvar för mig med, börjar på torsdag.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Åh!! Den serien vill jag se! Har hört så mycket om den nu!
    Är också ledig ett par dagar till!

    Ha det fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Skönt med ledighet!
    Ska också börja städa bort lite jul här hemma.
    Känns som att det är dags nu att släppa in lite ny luft=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. underbart att vara ledig de här dagarna. Mannen släpade sej upp idag, men jag och barnen vi fortsätter ledighetslunken. Jag jobbar faktiskt på torsdag, det är nästan så man glömmer det, men annars är det inte förrän på måndag som vi kör igång verkligheten!
    Ha några härliga lediga dagar!

    SvaraRadera
  8. Vi är inne i Gåsmamman med, mkt bra! Den ska visst komma på 5:an sedan för dem som inte ksn streama eller hur det nu är som alla ser den nu.... Vi började se River på Netflix men tyckte första avsnittet var så segt, man ska kanske ge det en chans till. Vi har sett The Fall före jul och den var fruktansvärt bra. Ha så skönt i ledigheten. Jag hade behövt mjukstarta lite känner jag :( Kram

    SvaraRadera
  9. Låter som en bra dag!
    Här har vi födelsedag idag så vi ska ha lite kalas ikväll.
    Å jag ska baka igen... Något som jag gjort förut och vet att jag kan, så det borde inte misslyckas..;)
    Ha en skön dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Är också ledig några dagar till, underbart.
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Jag är ny läsare här hos dig. Alldeles ny faktiskt. Hittade din blogg genom Judita, Välkommen hem.
    Mycket inspirerande läsning och fina bilder hos dig. Jag kommer att följa dig. Gott Nytt 2016 till dig.

    SvaraRadera
  12. Låter som en bra dag, jag skulle också behöva rensa en hel del i förråden... helt makalöst vad mycket man samlar på sig =) Din man har egentligen rätt inställning till det där med att bara hiva lådor man inte öppnat på flera år... men jag precis som du skulle aldrig kunna göra något sånt.. tänk om man hittar en "glömd" skatt... =) Kram på dig Mia

    SvaraRadera
  13. Ja hu vad kallt det är idag, men härligt med solen. Kram Camilla

    SvaraRadera
  14. Så mysigt ni har!! SÅ söt uggla!!

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  15. Nu är julen ut städad hos oss...fixade det sista idag ;...satte upp nya gardiner i köket...hade ju julgardiner där.
    Det känns bra tycker jag...endast en helgdag kvar innan vardagen tar över igen...fast det skall bli skönt tycker jag. Så i morgon (trettondagsafton) blir det lite god mat och dryck här, men bara lilla familjen ;))...ha det gott dom sista lediga dagarna nu ;)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Härligt med de där extra lediga dagarna, att få städa ut julen i lugn och ro. Här är det ingen snö men otroligt kalla vindar, så japp jag stannar inne. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Gåsmamman, den måste jag kolla in!! TACK för tipset!

    KRAM

    SvaraRadera
  18. Vi har varit lediga sen den 19:e så för mej va det bara att bita i det sura. Men det stod inventering på dagordningen då det var ganska lugnt. In och sätta på kaffe när det passar och erkänner att jag varken jobbade full dag eller är färdig. Men i morgon är det en kund inbokad. Till tjänst vid trimbordet!!
    /P

    SvaraRadera