onsdag 16 mars 2016

Goda kakor





Goda kakor som är smidiga att göra.
Noblessekakor.
De har jag bjudit på istället för efterrätt på mina tjejkvällar.



Så här gjorde jag.
Ca 16 st.

Blanda:
1,5 dl socker 
2 dl havregryn
2 dl kokos
1 msk vetemjöl
1 ägg

Tillsätt 150 g smält smör.

Fördela smeten i aluminiumformar. Sätt in de i ugnen, 200 grader, 10 min. 
När kakan är varm lägg på en Noblesse.



Tack för omtanken igår. Blev faktiskt lite orolig för att det var nån influensa på gång men idag var det bättre. Lite huvudvärk fortfarande så det blir nog en tidig kväll igen.
Mellansonen är här hemma med feber i kroppen och en rosslig hals. Och imorgon ska han resa iväg stackar´n. Hoppas verkligen inte han blir sämre nu...

Ha en skön kväll!
KRAM



8 kommentarer:

  1. Mmmmm vilka goda. De måste jag prova. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Åh dom där är ju så himla goda, gör jag också ibland.
    Dom funkar alltid :)
    Fin kväll till dig
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Det där receptet snor jag!
    Enkelt och låter väldigt gott=))

    Skönt att du är bättre. Hoppas att det håller i sig nu.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Mums...synd att jag sällan bakar....men jag äter gärna av hembakade bullar/kakor ;))
    En mulen dag här...snart åker vi och helghandlar...en passande dag till det ;))
    kram bia

    SvaraRadera
  5. Yummie vad goda ser ut! Får nog bli dessa till lördagsmyset.
    Härligt att du är bättre. Hoppas att det fortsätter så.
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mums, tack för receptet.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera