onsdag 7 september 2016

Höstblommor?



Dags för höstblommor?
 Tycker den här tiden är lite knepig. Det är fortfarande sommarvärme men sen höst nästa dag... En del av mina blommor behöver verkligen bytas ut mot ljung eller nåt annat. Medan andra är som finast nu.
På framsidan är pelargonerna vackra med många knoppar.




Även på baksidan finns det några finingar kvar.
Men jag börjar ändå bli lite sugen på att hösta till det utanför. 




Här var vi utan internet hela dagen igår så inget inlägg eller koll på bloggar eller annat. 
Fick lite städat i skåp istället. Bra det. Plockar ut och flyttar runt. En del som ska med till stugan, en del ner till källaren och en del ska vara kvar. Frågan är bara hur många skåp vi egentligen behöver ha. Skåpen är proppfulla men verkligen inte allt som står där behövs...
Blir en rundflytt på det mesta här hemma nu. Eller snart i alla fall. Åtta veckor kvar till soffan kommer. 
Åtta veckor! 
Och då blir det en liten ommöblering. Fortfarande vet jag inte hur. Inte alls. Därför börjar jag med att städa ur så smått.


Ha en fortsatt fin onsdag!
KRAM






5 kommentarer:

  1. Får med alltid sån otrolig lust att rensa ur den här tiden..!=)
    (ja, lite mer den här tiden då;-))
    Å nya blommor behöver jag köpa till våra krukor, kryssbollar håller inte så länge..
    Så fint i dina!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Håller med att man är kluven om man ska byta när blommorna är fina. Vet i och för sig att snart vissnar ändå vissa sommarblommor. Då vill man ha lite nytt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Nog är det knepigt nu med blommor. Jag har inte köpt något höstaktigt ännu.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Hejsan,
    Mitt namn är Karin Olsson. Jag vill tipsa er om Urban & I som är en tjänst för dig som är bloggare och som vill tjäna pengar på din blogg. Genom att använda vår tjänst får du inspiration till nya inlägg samtidigt som du gör din blogg mer attraktiv för dina läsare. Maila mig på karin.olsson@urbanandi.se så kan jag skicka mer information alt gå in på urbanandi.se direkt och bli medlem idag.
    Är du redan medlem? Då får du gärna tipsa dina bloggvänner om oss.
    Åldersgräns 16 år.
    Mvh, Karin

    SvaraRadera
  5. Det är en lite knepig tid nu...sommar eller höst ?...men hos mej är det sommar ännu, både i sinnet och annat ;))
    Har ju nyss kommit hem från Mallorca och så är det ju sommar i landet, så än är det sommarkänsla kvar...
    Ha en fin helg !
    Kram bia

    SvaraRadera