söndag 6 november 2016

Det där med möbler...






Vår nya soffa.
Har nog inte visat den. Bara på Instagram, @hemmapasjuan, och sen dess har jag ändrat möbleringen. Jag har även ändrat lite sen denna bilden. Kan inte bestämma mig som ni vet. Ser nåt framför mig och så blir det inte så. Bara att ändra igen då.
Förutom soffan och schäslongen, som ni sett tidigare, så blev det en fotpall. Perfekt att vila benen på. I förra soffan var det jag som la beslag på schäslongen och det var min tanke även nu. men. I den sitter mannen. Varje kväll. Och jag fastnar i soffhörnan med benen på pallen. Ibland hamnar även datorn på den.


Soffbordet ska bort. Men vilket ska vi välja?
Ska det vara svart eller vitt?
Fyrkantigt eller runt?
I samma serie som skrivbordet? 
Ett i samma höjd som nu eller ett lägre.
Tar gärna emot tips!
Jag har några jag funderat på och snart måste vi bestämma oss....




Sovrummet är i stort sett klart. Saknar en liten "möbel" bara.
Det är ordentligt städat. Tar rum för rum nu så till advent är det inte så mycket som behöver göras. Hoppas jag.

Har surfat runt bland bilder och butiker och letat möbler och lampor till det sista som saknas här hemma. Och idag går tvättmaskinen sönder!!!
Men hallå, varför är det alltid så, vill ju inte lägga pengar på en tvättmaskin nu... Inte oväntat att den snart skulle gå sönder. Den har låtit som en rallybil under centrifugeringen nu ett tag som det kom ju inte som chock precis. Så det får bli morgondagens shopping, En tvättmaskin!
Nu ska vi se om vi kan bestämma oss för soffbord eller om vi funderar över natten och kryper ner och kollar på en film istället. Synd om mannen min som inte alls känner sig pigg.

Hoppas ni har en skön söndagskväll vänner!
KRAM



4 kommentarer:

  1. Jättesnygg soffa men många fina och härliga kuddar i :)
    Å jag hade gärna haft ett runt soffbord till vår soffa istället... Men ni har ju en rak soffa och då passar ju vilket som :)
    Låter som ni haft en fin helg på hemmaplan :-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Äntligen har jag tid att kommentera allt jag läst de senaste veckorna… 😉

    Ni får det så himla fint - både i hemmet och i stugan. Och vilken stuga sen... :-)
    Beklagar att er familjemedlem lämnat er, det är aldrig lätt med avsked.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Svårt att råda andra i inredning...själv är jag inte så förtjust i runda soffbord, men kan tycka att det
    kan vara fint hos andra ;)...här sjöar det för fullt nu, fin nysnö och vi har över 1 dm. Undrar om den ligger kvar fram till jul ??....
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Kul att fixa och göra om lite hemma... Minus att köpa ny tvättmaskin.

    SvaraRadera