tisdag 22 november 2016

Julbaket






I helgen blev det julbakat.
Premiär för lussebullar. I stugan, men de flesta fick följa med hem till huset.
Blir nog en omgång till när Victor kommer hem som han får ta med sig.



Jag använde mig av detta recept men gjorde snäckor istället med smör, socker och vaniljsocker emellan.



Bakade en mjuk pepparkaka också men det fick bli en egen variant eftersom jag missade att handla alla ingredienserna. Blev helt enkelt en sockerkaka med pepparkakskryddor och kakao i. 


Idag har jag varit och letat efter en ny matta. Passade på att kolla när jag var ute på promenaden så jag får åka förbi imorgon och köpa med mig en hem och testa. 
Mannen har satt upp lampor. Två lampor passade bra och får stanna men en vägglampa blev alldeles för stor så den ska bytas. Också. Till jul ska vi nog vara färdiga med vårt pyssel här hemma, inte så mycket vi har ändrat på men tid tar det..


Finfin kväll till er!
KRAM




5 kommentarer:

  1. Oj jag måste nog också baka lussebullar med fyllning, de ser så goda ut. Planerar ni att fira jul i stugan?
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Åhh så gott....jag är verkligen usel på att baka !!
    Det där verkar supergott !!
    Älskar saffransbullar och kan äta hur många som helst (nästan )
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Så gott. Jag ska också baka, men inte riktigt än. Visst tar all tenovering tid. Man skulle vilja ha fler timmar på dygnet. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Å lussebullar. Mums! Min man gillar att baka och han tänkte försöka sig på lussebullar på surdeg i helgen. Det ska bli spännande och se hur de blir.
    Önskar dig en fin dag.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  5. Mmmmm Underbart ❤️ ...Känner riktigt den ljuvliga doften av nybakat hihi
    /Kram

    SvaraRadera