tisdag 8 november 2016

Möbelfunderingar...






Ja det här soffbordet ska ut. Eller det får nog mellanlanda i stugan först.
Och ett nytt behövs här hemma. Som jag skrivit tidigare så kan jag inte bestämma mig... Har blivit så velig på senare tid. Kan det ha nåt med åldern att göra tro?
Däremot vet jag precis vad jag vill ha till stugan men där är det inte aktuellt med nåt nytt än på länge.
Tillbaka till huset.
Soffbord.
Fyrkantigt eller runt?
Svart eller vitt?
Samma serie som de andra nya?
Dessa båda kommer från Rum 21.

Dessa från från Bergmans.



Detta är från Ikea.
Mannen har bestämt sig. Men inte jag...
Vad tycker ni?


Fortsätter att leta på nätet, söker efter lampor också!
Ha en skön kväll!
KRAM





8 kommentarer:

  1. Jag vill också ha nytt bord och då ett vitt runt. Kanske inte kul för dig, det påminner om ditt gamla. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. De från Bergmans var väldigt fina :-)!! Kram!!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar det via runda bordet. Letar själv bord till två fåtöljer som vi ska ha nu när ett rum blir tomt när dottern flyttar. Ha en fin kväll kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Visst är det svårt ibland att bestämma sig! Speciellt om man som jag bestämt sig för att satsa på något som ska hänga med länge, efter att ha varit en ganska ombytlig människa ;) Det runda glasbordet från Ikea, har jag som sidobord mellan soffa och fåtölj, samt deras satsbord i samma serie som soffbord. Snygga, tycker jag. Dock har satsbordet blivit lite rangligt, om det fått en knuff eller något. Verkar inte gå att skruva åt. Så kvaliteten på de borden är kanske inte de bästa? Det vita runda är snyggt, men ganska likt det ni har, kanske. Men klassiskt, enkelt och snyggt! De med "brickor" på är snygga men hur praktiskt är det med en kant om man vill ha något litet ärbart på bordet, tänker jag som tänker praktiskt ibland också ;)
    Svårt val, men kanske tur att mannen din bestämt sig i alla fall, så inte båda velar? ;) :)
    Blir spännande att se vad ni väljer.
    Kram/maria

    SvaraRadera
  5. Åh,jag gillar de runda :)
    /Kram & ha en fin vinterdag!

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte det svarta fyrkantiga bäst.
    Svårt att välja......ofta ska ju ett vardagsrumsbord hänga med ett tag.
    Bord med glasskiva går bort , blir dammigt och kladdigt direkt!

    Håller nog med dig där om velandet, blir absolut värre med åren.
    Det händer faktiskt att jag många gånger inte får köpt någonting alls för att jag inte kan bestämma mig.

    Ha det bra nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Jag vill också ha nytt soffbord men har inte hittat något jag gillar än eller så har de varit för dyra.
    Lampor är också en sak jag behöver. Vill ha fönsterlampor men tycker att utbudet är väldigt dåligt....
    Inte lätt att bestämma sig.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Jag hejar helt klart på det runda svarta, det bryter av vackert mot soffan. Fast egentligen jag gillar det du har redan bäst. Jag har också blivit veligare med åren, känner att det jag köper ska harmonera med det vi redan har och få möjlighet att stanna länge. Inte lätt!!!
    Kram Kristina

    SvaraRadera