onsdag 11 januari 2017

Kitchen area






Vårt kök. 
Här tillbringas mycket tid. Mer tid när barnen var små men vi lagar mycket mat och jag bakar ju emellanåt. När vi gjorde om vårt kök sista gången, för drygt åtta år sen, var min önskan att få en stor arbetsyta. En köksö.
Tanken var då att barnen skulle hänga där och göra sin läxor medan vi lagade mat. Blev väl inte så många gånger de gjorde det men jag har verkligen älskat den här köksön. Perfekt med ytan och att det går att vara många som jobbar i köket.
När jag la ut en bild på Instagram
@hemmapasjuan
fick en fråga om varför jag inte visat min köksö. Och jag vet inte, har bara inte blivit så mycket köksbilder, kanske är det för att det också blir en samlingsplats för post, nycklar och en massa annat på den där ön. Kanske blir annat nu när det snart bara är mannen min och jag här hemma...





Här har det fallit snö under eftermiddagen. Det var på nollan när jag åkte hem i efter jobbet så den blir väl inte kvar denna snön heller...
Nu ska vi i alla fall ut en långrunda Svea och jag. Så skönt efter en hel dag på kontoret.
Kört igång tvättmaskinen men förutom det jobbet så tar jag en lillelördagskväll med mys. Tänkte komma tidigt i säng ikväll men vi får väl se hur det går.

Skön lillelördag till er!
K R A M





5 kommentarer:

  1. Så bra med köksö och lite trevligt att kunna samsas runt den i matlagning eller annat. Jag saknar dock att ha ett matbord. Vår post nycklar m.m. hamnar inte på köksön utan på en bänk bredvid. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jättefint!!! Ja, nog brukar det samlas lite av varje på den där köksön...känner så väl igen det! ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Biljetter härligt kök ni har. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Säger detsamma! Varför har du inte visat den. Jag skulle så gärna vilja ha en köksö, men maken säger att vårt kök är för litet. Men att titta på andras vill jag gärna.
    Kram Helena

    SvaraRadera