onsdag 25 januari 2017

Min nya last...







Jag har inte ätit nåt godis eller efterrätter detta året. Än. 
Tar en månad i taget. Det har gått bra hittills men det sägs ju att sockersuget ska försvinna om man klarar vara utan socker i två veckor. Stämmer inte alls på mig! Jag vill fortfarande väldigt gärna ha en stor chokladkaka...
Men. 
Jag äter fortfarande godsaker. Som dessa supergoda dadelbollar. Självklart så vore det bästa att inte äta sånt här heller men det är ju ändå lite nyttigare godsaker.



Receptet på de goda dadelbollarna hittar här.



 Gomorron!
Här har jag varit uppe ett par timmar redan. Svea och jag tog en längre promenad denna morgon för ikväll ska vi på tjejträff. Både hon och jag. Ska bli jättemysigt att träffa mina fina vänner igen.

Önskar er en härlig onsdag!
K R A M




7 kommentarer:

  1. Tre veckor tog det för mig innan det var färdigbrottats med sockerdjävulen. Nu körde jag större delen av förra året utan godis och bakverk. Och har startat en ny omgång. Det har redan gått över två veckor och jag har inte ens reflekterat över att jag inte äter detta.
    Kämpa på, det blir bättre.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Någon liten last måste man få ha.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Mums !....det är svårt det där med socker...kommer nog aldrig att kunna sluta med det, men man kan ju försöka dra
    ned på det iaf ;)...kul med tjejträff,vi hade en i fredags...ser framemot nästa någon gång i vår ;)
    Ha det så kul !
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder! Ser gott ut!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Måste testa att göra såna, hört så mycket om dessa :)

    SvaraRadera
  6. Har också hört talas om dessa godbitar! Men som tur är jag inte någon "sockerråtta"...är istället svag för chips och rödvin...hm...inte så bra det heller! Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  7. Det tar tid att bli av med sockerbehovet. Tog mig lång tid. Men det går till slut vill jag lova. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera